دانش آموزان کاشانی در آخرین روز سال تحصیلی، بادبادکهایی با شعار حفاظت ازآب و منابع طبیعی را در قالب جشن داناب بر فراز این شهر به پرواز درآوردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر دبیرستان دخترانه شهدای مخلمبافی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت:ترو یج فرهنگ حفاظت از محيط زيست و منابع طبیعی به‌عنوان یک وظیفه اخلاقی و مسوولیت اجتماعی در مدارس، ایحاد تعادل بین منابع و مصارف در کاهش خسارات هدف از این برنامه تفریحی آموزشی است.

مهتاب استادی،افزود: دانش آموزان امروز با اجرای این برنامه شاد، مفرح و آموزشی به عنوان مدیران و شهروندان جامعه آینده با ضرورت‌های زندگی شهروندی همراه با مسوولیت پذیری ، خیرخواهی و نوع دوستی آشنا می‌شوند و در مدرسه تمرین می‌کنند.

وی، شرکت400 دانش آموز در این جشن را یادآورشد و گفت: 400 خانواده نیز به طور مستقیم در این برنامه مشارکت کردند و با آموزشهای مدیریت مصرف آب آشنا شدند تا با انتقال پیام آن بخش بزرگی از جامعه را مخاطب خود قرار دهند.

به‌گفته‌وی، دانش آموزان در کنار نظام آموزش رسمی، از آموزشهای پنهان درسی جاری در جامعه نیز بهره‌مند می‌شوند بنابراین مدرسه برای تکمیل آموزش‌های خود باید از این بخش نیز بهره بگیرد.

مدیر دبیرستان دخترانه شهدای مخلمبافی کاشان، برگزاری این برنامه‌ها بویژه طرح داناب و فعالیت‌هایی از این قبیل را برای دانش آموزان موثر در نقش آفرینی و آماده‌سازی آنها در زندگی دانست و گفت: جشن داناب با برنامه هایی نظیر پرواز بادبادکها، نقاشی همگانی، بازارچه خیریه فروش صنایع دستی دانش آموزان و سوگند نامه حفاظت از منابع طبیعی همزمان با روز جهانی جمعیت با حضور مسوولان آموزش و پرورش کاشان، آب منطقه ای و اداره آب و فاضلاب این شهر در پارک بزرگ شهر برگزار شد.

استادی، در پایان با تاکیدبر افزایش جمعیت، حرکت شتابان صنعتی شدن جوامع و رشد الگوهای مصرف آب و منابع طبیعی افزود:بنابراین مدیریت مصرف منابع آب یکی از ضرورت‌های زندگی در جوامع بشری است که امنیت و آسایش خاطر مردم را فراهم می کند.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار