دلق‌پوش گفت: در راستای حمایت همه جانبه از حقوق مصرف کنندگان، این انجمن فرهنگ سازی و رعایت حقوق مصرف کنندگان را برعهده داشته و درواقع تأمین کننده منافع مردم در کالا وخدمات است.

فرهاد دلق‌پوش، عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان ورییس هیات نظارت بر انتخابات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال ۸۵ در حمایت از مصرف کننده قانونی شامل ۳ ماده تصویب شد که در پیرو آن آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اساس‌نامه انجمن حمایت از مصرف کنندگان تدوین شده است.

وی در ادامه افزود: این انجمن فعالیت خود را بر اساس  دارا بودن قانون، دستورالعمل اجرایی و اساس‌نامه پیگیری می شود.

فرهاد دلق پوش اظهار داشت: در صورت مراجعه به قانون متوجه می‌شویم که این انجمن در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور ساماندهی مشارکت های مردمی در اجرای سیاست‌ها و برنامۀ حمایت از مصرف کنندگان، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن کاملاً غیر انتفاعی و غیر دولتی است، بیان کرد: این انجمن دارای یک شورای عمومی بوده که در جهت آگاه‌سازی مصرف کننده ها از طریق رسانه ها اقدام می کند.

عضو هیأت مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهارداشت: این انجمن مردم نهاد در عرصه عمومی بر اساس قانون، مطالبات مردم را در حقوق مصرف‌کننده، پیگیری می‌کند.

دلق پوش همچنین اذعان داشت: متأسفانه در یک سال و چند ماه گذشته انجمن نتوانست به وظایف خود عمل کند و بسیاری از اعضای آن استعفا دادند، در این مدت به صورت سرپرستی  اداره می‌شد و امیدواریم با رعایت قوانین در آینده بتوانند بهتر به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان تأکید کرد: بر اساس اجرای قانون در راستای حمایت همه جانبه از حقوق مصرف کنندگان ، این انجمن فرهنگ سازی و رعایت حقوق مصرف کنندگان را برعهده داشته و در واقع تأمین کننده منافع مردم در کالا و خدمات است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار