کارشناس فوتبال گفت: حضور افراد سودجو در بازار نقل و انتقالات تهدیدی برای فوتبال کشورمان است.

حاج رضایی: حضور افراد سودجو تهدیدی برای فوتبال ما است/ مبالغ بالای قراردادها حق بازیکنان نیست
امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد تیم ملی جوانان در جام جهانی اظهار کرد: پیروانی تیم خوبی برای این رقابتها آماده کرده است. به نظرم بازیکنان جوان آینده فوتبال ما را شکل می دهند و سرمایه گذاری بر روی آنها به نفع فوتبال ما است. 

وی در ادامه عنوان کرد: بازیکنان جوان می توانند در جام جهانی تجربه بین المللی بدست آورند و این رقابتها به رشد فوتبالی آنها کمک می کند. 

حاج رضایی درباره وضعیت نقل و انتقالات و پرداختی ها در لیگ برتر تصریح کرد: اکثر بازیکنان شرایط بازار نقل و انتقالات را می دانند و برای کسب درآمد بیشتر عقد قرارداد با تیم جدید خود را به روز آخر موکول می کنند. به هر حال اکثر تیمها به جز پرسپولیس فعالیت خود را در نقل و انتقالات شروع نکردند و اخبار مربوط به این موضوع در حد شایعات است. 

کارشناس فوتبال درباره نقش دلالان در قیمت بالای بازیکنان اظهار کرد: به نظرم لفظ دلال درست نیست و باید از کلمه سودجو استفاده کنیم. برخی از افراد سودجو وارد بازار نقل و انتقالات شدند و باعث افزایش رقم قرارداد بازیکنان می شوند. اگرعملکرد فدراسیون فوتبال ضعیف باشد این افراد سودجو بهتر کار خود را در فوتبال پیش می برند. در غیر این صورت فدراسیون قوی جلوی این افراد را می گیرد و اجازه خودنمایی به این افراد را نمی دهد. 

وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال افراد سودجو نقش پررنگی در فوتبال ما دارند و حتی در روزهای گذشته چند نفر به علت کارهای غیر قانونی در نقل و انتقالات دستگیر شدند. به نظرم تیمها باید از مدیربرنامه هایی با مجوز قانونی استفاده کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. همچنین حضور افراد سودجو در نقل و انتقالات تهدیدی برای فوتبال کشورمان است. 

حاج رضایی درباره اینکه قیمت بازیکنان با سطح فوتبال ایران همخوانی دارد یا نه! بیان کرد: به نظرم سطح فوتبال ایران در حدی نیست که بازیکنان مبالغ بالایی دریافت کنند. همچنین مبالغ بالا حق بازیکنان فعلی نیست. شرایط اقتصادی کشور هم در افزایش مبالغ بازیکنان تاثیر گذاشته است. 

حاج رضایی درباره ارزیابی اش از سطح کیفی مربیان داخلی و خارجی در فوتبال کشورمان بیان کرد: به نظرم ملیت مربی مهم نیست و سطح کیفی مربیان اهمیت دارد. مربیان ایرانی خوبی در کشور داریم که تیمها کمتر از آنها استفاده می کنند. به نظرم باشگاه ها باید به مربیان داخلی اعتماد کرده و هدایت تیم خود را به آنها بسپارند. مربیان خارجی هم باید دانش های خود را در اختیار مربیان داخلی بگذارند تا آنها نیز با فوتبال روز دنیا آشنا شوند. 

کارشناس فوتبال در پایان درباره اینکه تیم ملی به جام جهانی روسیه صعود می کند یا نه، خاطر نشان کرد: نتایج فوتبال قابل پیش بینی نیست اما امیدوارم تیم ملی روز 22 خردادماه برابر ازبکستان پیروز شود تا 2 بازی پایانی اش حکم تشریفاتی داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار