مردم یمن خواستار رفع محاصره فرودگاه بین المللی صنعا شدند

مردم یمن با برپایی راهپیمایی گسترده ای، خواستار بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه خبری المسیره یمن، مردم صنعا در راهپیمایی که به دعوت گروه ها و نهادهای مدنی یمن برگزار شد، همچنین خواستار رفع محاصره همه جانبه از مردم یمن شدند.

مردم صنعا در این راهپیمایی سکوت شرم آور سازمان ملل متحد در قبال مشکلات و رنج های مردم یمن و عدم اتخاذ تدابیر عملی در این خصوص را محکوم کردند.

شرکت کنندگان دراین راهپیمایی که تافرودگاه بین المللی صنعا ادامه داشت، در بیانیه پایانی خود با اشاره به محاصره هوایی فرودگاه بین المللی صنعا از سوی ائتلاف آمریکایی سعودی، اعلام کردندکه این اقدام سعودی باعث ایجاد شرایط بحرانی وناگوار برای مردم یمن و بیمارانی شده که به دلیل ممانعت از خروج آنها برای درمان جان باختند.

در بیانیه پایانی همچنین آمده است که تعطیلی فرودگاه صنعا باعث توقف صادرات و واردات یمن از جمله ورود دارو به این کشور شده است.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری وبا در یمن به 242 تن در 18 استان رسیده است و این سازمان پیش بینی کرده است، شمار مبتلایان به این بیماری به 200 هزار تن در 6 ماه آینده خواهد رسید.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار