کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد تعداد قربانیان بیماری وبا در یمن به 350 نفر و تعداد افراد مبتلا به این بیماری نیز به حدود 30 هزار نفر رسیده است.

صلیب سرخ جهانی از افزایش شمار قربانیان وبا در یمن خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از افزایش قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری وبا در یمن به 350 نفر خبر داد.

«دومینیک استیل هارت»، مسئول عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، روز دوشنبه گفت تعداد قربانیان بیماری وبا در یمن به 350 نفر و تعداد افراد مبتلا به این بیماری در یمن نیز به حدود 30 هزار نفر رسیده است.

این مسئول صلیب سرخ هشدار داد میزان سرعت شیوع بیماری وبا در یمن بسیار نگران‌کننده است و تاکید کرد همه یمنی‌ها تقریبا تحت تاثیر این بیماری هستند.

هارت تاکید کرد صلیب سرخ در چارچوب تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری وبا، فعالیت‌هایی از قبیل تامین آب آشامیدنی سالم و نظافت در هفت زندان و 11 بیمارستان انجام می‌دهد.

 وی افزود 17 میلیون یمنی نیازمند به دریافت کمک‌های انسانی فوری هستند و 10 میلیون یمنی در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری وبا در یمن را 332 نفر اعلام کرده بود.

با توجه به ادامه روند تجاوز عربستان به یمن و محاصره این کشور، اوضاع بهداشتی و امنیتی در شهرهای مختلف این کشور بسیار نامطلوب است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار