میرشکاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لاک پشت های دریایی در چند قدمی انقراض/ جریمه 50 هزار تومانی برای هر تخم لاک پشت

مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:پنج گونه لاك پشت در آب‌های خليج فارس و دريای عمان زيست می كنند كه ۳ گونه آن‌ها شامل لاك پشت های "منقار عقابی"، " زیتونی" و " سبز " در معرض خطر انقراض هستند.

داود میرشکاری مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: پنج گونه لاك پشت در آبهای خليج فارس و دريای عمان زيست می كنند كه ۳ گونه آن‌ها شامل لاك پشت های "منقار عقابی"، " زیتونی" و " سبز " در معرض خطر انقراض هستند.

وی با تأکید بر اینکه هرساله از اواسط اسفند ماه تا تیر ماه اقدامات خوبی در زمینه پایش انجام می شود، گفت:  پاک سازی سواحل قبل از شروع تخم گذاری، نشانه گذاری و یادداشت برداری از بیومتری یا خصوصیات فردی و رهاسازی لاک پشت ها از جمله اقدامات انجام شده برای حفاظت از لاک پشت ها است.

میرشکاری با اشاره به اقدامات محیط زیست در راستای حفاظت از تخم لاک پشت ها تصریح کرد:محیط زیست اقدامات لازم را برای دفع تهدیدهای احتمالی تخم لاک پشت های دریایی به کار می گیرد و تخم ها را به مکان مناسبی به نام "هکری ساز" که فضای مصنوعی است  انتقال می دهد تا درصد بقای تبدیل تخم به لاک پشت با این کار افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست تمام توان خود را در نگه داری از تخم لاک پشت ها به کار می گیرند افزود:این سازمان ها جوجه لاک پشت ها را پس از خروج به سمت دریا هدایت می کنند تا لاک پشت ها مسیر را گم نکنند چرا که آلودگی نوری منجر به گم شدن و نابودی جوجه لاک پشت ها می شود.

مدیر کل زیست بوم دریایی با اشاره به همکاری با سازمان های بین المللی برای بقای لاک پشت های دریایی تصریح کرد: نشانه گذاری ماهواره ای لاک پشت های دریایی،تغذیه در دریا،زیستگاه های تغذیه ای، زیستگاه های تولید مثل از جمله مهمترین این اقدامات است و برنامه ریزی در راستای افزایش حفاظت از زیستگاه های تغذیه ای و تولید مثل را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش برای جلوگیری از مرگ و میر لاک پشت هایی که در تور صیادان گرفتار شده اند ادامه داد:کار گاه های آموزشی برای جوامع محلی از جمله صیادان ،دانش آموزان وذی نفعان حوزه بهره برداری از سواحل دریاها به منظور آشنایی با گونه های دریایی و راهکارهای حفاظتی برای تخم لاک پشت برگزار خواهد شد.

میر شکاری با بیان اینکه با تلاش محیط زیست و کمک مردم آمار قاچاق تخم لاک پشت را کاهش دادیم گفت:برابر قانون 50 هزار تومان جزای نقدی برای قاچاق هر تخم لاک پشت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
شاهین
۱۱:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
این یعنی معامله
آخرین اخبار