مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: توسعه زیر ساخت های شیلات، کمک موثری به ایجاد اشتغال و ارز آوری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: توسعه زیرساخت های شیلات، علاوه بر تامین آبزیان مورد نیاز کشور می تواند کمک بسیار موثری به ایجاد اشتغال و ارزآوری کند.

گلشاهی افزود: توسعه بخش شیلات علاوه بر ایجاد ثروت برای کشور نقش مهمی در حل مشکل بیکاری دارد و ضروری است از امکانات موجود برای تحقق این هدف به بهترین نحو بهره گیریم.

وی فرآوری آبزیان را از اولویت های این سازمان دانست و ادامه داد: تنوع بخشی به محصولات شیلات بر اساس قابلیت تجاری سازی محصولات انجام می گیرد.

گلشاهی اظهار کرد: با توجه به اینکه مصرف سالانه ماهی در شهرستان لارستان 17هزار تن است، فعالیت در حوزه آبزی پروری در این شهرستان علاوه بر ارتقای سطح سلامت شهروندان این منطقه، توانسته به طور غیر مستقیم به عمران و توسعه روستاها و همچنین ایجاد فرصت های شغلی برای مردم، افزایش درآمد و ثروت برای ساکنان این شهرستان نیز کمک قابل توجهی کند.

جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: این شهرستان به سبب برخورداری از قابلیت ها و امکانات مناسب و همچنین نزدیک بودن به آب های خلیج فارس، از ظرفیت های خوبی در توسعه آبزی پروری، ایجاد اشتغال در این حوزه، ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت فرآورده های سنتی و همچنین صادرات برخوردار است.

در این نشست که مدیر کل شیلات استان فارس حضور داشت، مقرر شد بازار ویژه ماهی فروشان در شهر لار احداث شود.

لارستان در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.