مصرف مواد شیرین در سحری توصیه نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضیه شناور مسئول گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحر، ویژگی های وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در روز، پیشگیری شود.

 
وی ادامه داد: مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحر توصیه نمی شود، مصرف اینگونه مواد غذایی با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و کاهش آن می شود، به این ترتیب، مصرف مواد غذایی شیرین و دارای قندهای ساده مانند شیرینی و شکلات در وعده سحری، موجب می شود شخص زودتر گرسنه شود.
 
رضیه شناور بیان کرد: در هنگام افطار، مصرف غذاهای سبک و مختصر شامل گروه های غذایی شیر و لبنیات(شیر و ماست و پنیر)، میوه و سبزی، نان و غلات(برنج و نان) برای افزایش قند خون توصیه می شود، نان و پنیر و سبزی که یکی از عادت های خوب غذایی هموطنان در این ایام است؛ علاوه بر آن، مصرف شیر گرم، فرنی و شیربرنج در هنگام افطار مناسب است.  
مسئول گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه، افزود: استفاده از مواد غذایی مانند سوپ کم چرب، آش کم حبوبات، حلیم بدون روغن(حلیم منبع خوبی از مواد نشاسته ای، فیبر، پتاسیم و منیزیوم است) و مایعات، به هنگام افطار و سحر، موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه دار می شود.  
 
شناور اضافه کرد: استفاده از سبزی و میوه در هنگام افطار و همچنین در فاصله بین افطار تا سحر، به دلیل این که منبع خوبی از آب و فیبر هستند، برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و مانع بروز یبوست می شود.
 
وی تصریح کرد: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در روز جلوگیری می کنند.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار