عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقش محوری دانشگاه فرهنگیان در تامین نیروی انسانی گفت:‌ بلاتکلیفی در ریاست این دانشگاه به نفع آموز شو پرورش نیست و باید این مسئله ساماندهی شود.

نقش محوری دانشگاه فرهنگیان در تامین نیروی انسانی/ بلاتکلیفی در وضعیت سرپرستی دانشگاه به نفع آموزش و پرورش نیستاسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت تامین نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ با توجه به گزارشی که آموزش و پرورش ارائه داده تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۶۰۰ هزار پرسنل بازنشسته می‌شوند و با توجه به اینکه تا ۸ سال آینده کاهش نیروی بی‌سابقه‌ای در این نهاد وجود دارد باید تامین نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: یکی از نهادهایی که برای سرمایه گذاری نیروی انسانی مورد توجه است دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بوده که البته دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بیشتری برخوردار است بنابراین باید سطح کیفی آن ارتقا پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان از راه‌های متفاوت جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص را در دستور کار دارد از جمله اینکه برخی بعد از دوره کارشناسی و در دوره‌های مهارت آموزی این دانشگاه وارد حرفه معلمی می‌شوند برخی دوره چهار ساله کارشناسی را در دانشگاه سپری می‌کنند.

عباسی اظهار کرد: فارغ التحصیلان نخبه رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش وجود دارد که باید روی چنین افرادی برای حضور در عرصه معلمی سرمایه گذاری شود همچنین نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی گروهی هستند که تعیین تکلیف شرایط آن‌ها برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار ضروری است که در این مسئله دانشگاه فرهنگیان نقشی محوری دارد.

عباسی با اشاره به اینکه تا کنون دانشگاه فرهنگیان نتوانسته نقش خود را ب. ه. خوبی ایفا کند گفت:‌این مسئله خیلی به نفع آموزش و پرورش نیست و باید در آن تجدید نظر شود.

وی در خصوص وضعیت سرپرستی دانشگاه عنوان کرد: تعیین ریاست دانشگاه از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در این مسئله تعلل کرده‌اند و نمی‌توان صرفا وزیر را متهم کرد. البته باید در کابینه جدید این مسئله ساماندهی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه باید وضعیت سرپرست جدید هرچه زودتر مشخص شود تا ماموریت دانشگاه فرهنگیان به بهترین شکل ممکن در جریان کار قرار گیرد تصریح کرد: با توجه به قوانین یا فرد کنونی از کار عزل شود یا اینکه ابلاغ ریاست برای وی صادر کنند به هر حال بلاتکلیفی در وضعیت ریاست دانشگاه فرهنگیان خوشایند نیست و نیازمند بررسی جدی در روند فعالیت‌های مسئول کنونی و تصمیمات لازم برای کیفیت بخشی به این دانشگاه است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.