نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دیدیم که نامزدهایی که تایید صلاحیت‌ شده مقابل چشم میلیون‌ها مخاطب داخلی و خارجی از فساد یکدیگر رونمایی کردند.

به گزارش  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق پورهاشمی نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی دانشگاه تهران در سخنرانی پیش‌خطبه نماز جمعه امروز تهران پیرامون انتخابات در کشورمان اظهار داشت: انتخابات ما با کشورهای دیگر تفاوت دارد و نمایش مردم سالاری دینی است.

وی افزود: رهبری 7ماه قبل از انتخابات سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ نمودند که در این سیاست‌ها آمده بود که می‌بایست فرآیند احراز صلاحیت‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی مشخص شود و شرایط لازم برای رجل بودن سیاسی و مدبر بودن مشخص شود؛ اما این سیاست‌ها اجرایی نشد و توضیح قانع‌کننده‌ای پیرامون آن بیان نشد.

پورهاشمی تصریح کرد: ما دیدیم که نامزدهایی که تایید صلاحیت‌ شده بودند مقابل چشم میلیون‌ها مخاطب داخلی و خارجی آن همه فساد از یکدیگر رونمایی کردند. آیا این مسائل سلامت ذهنی مردم را خراب نکرد؟

وی اظهار داشت: تکلیف این مفاسد باید مشخص شود که اگر این حرف‌ها دروغ بوده باید اعلام براعت شود و مشخص شود چطور افرادی دروغگو باید بر ما حاکم شوند؟ و چگونه تا کنون بر مسند‌های مدیریتی ملت مبارز تکیه زده‌اند و اگر این حرف‌ها راست و درست بود چرا این افراد تایید صلاحیت شدند؟ باید سریعا با آنها برخورد شود. حالا که مردم می‌دانند و همه نامزدهای ریاست جمهوری بر مبارزه جدی با مفاسد تاکید کرده‌اند منتظر برخورد جدی از طرف دستگاه قضایی و نظارتی هستیم 

نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی دانشگاه تهران گفت: بعضی از آرمان‌های انقلاب اسلامی در مناظرات بین کاندیداها مطرح نشد  و حتی اسمی از آن نیامد و نگاه گزینشی به آرمان‌ها وجود داشت.

وی بیان کرد: ما در مناظرات مبارزه با آمریکا، مسئله جهان اسلام، بحث حمایت از نهضت‌های آزادی‌‍‌‌بخش، جمهوریت، حرکت به سمت مطالبه و برقراری عدالت جهانی و مبارزه با نظام سلطه نمی‌دیدیم. گویا آرمان‌های انقلاب صدایی در مناظره نداشتند. آیا فراموش کردیم که با دوری از آرمان‌ها حتی معیشت مردم را نمی‌توان تأمین کرد؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار