بوی خوش میهمانی، همیشه حالمان را بهتر میکند نمیدانم چه سری است در این حال خوب اما میدانم خوبی میهمانی در محبتهایی که میشکفد.

باز میهمانی هست و باز همه دعوتیم به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بوی خوش میهمانی ، همیشه حالمان را بهتر میکند، نمیدانم چه سری است در این حال خوب اما میدانم خوبی میهمانی در دیدارهایی است که تازه میشود و در محبتهایی که میشکفد. در هدیه ای است که می بریم و در پذیرایی که میشویم .

رفتن به میهمانی ، اول از همه دغدغه خوب پوشیدن ، خوب راه رفتن و خوب حرف زدن را به جانمان می اندازد و اگر بدانیم میزبان در آستانه در ، منتظر و چشم به راهمان ایستاده است بر سرعت گامهای خود می افزائیم. آغاز هر میهمانی ؛ هم نگاه شدن و همکلام شدن با میزبان است و هرچه میزبان دوست داشتنی تر ، میهمانی گواراتر . 

و اکنون بار دیگر دعوتیم. به میهمانی دوست داشتنی ترین ، مهربانترین ، بزرگترین و بخشنده ترین میزبانی که میشناسیم . "خدا" . خدایی که نامش ارامش بخش جانهای بیقرارمان است . 

البته خدا همان عزیز مهربانی است که همیشه پذیرایمان بوده  و هست . اما نمیدانیم چه سری است در میهمانی ماه ویژه اش "رمضان". آنقدر این ماه برای میزبان ما عزیز است که از بین ماهها انرا برای  نزول قرآن انتخاب کرده است و کتاب تقدیرش را در ان میگشاید و دعاهای خاص بندگانش را در ان ماه به اجابت نزدیکتر میکند . 

ماهی که بندگان دعوت دوباره به خودسازی دارند و درهای مغفرت گشوده میشود تا به توبه تشویق شویم و در دریای زلال استغفار  تن از گناهان بشوئیم . رمضان ماهی است که می توانیم خویش را در آیینه حقیقت خدا محک بزنیم و به مقامی فراتر از فرشته ها برسیم .

 به همسایگی خود خدا .  رمضان امده است تا بهترین فرصت ها را دراختیارمان بگذارد برای رهایی از قید و بندهای هوای نفس٬ می توانیم توشه یک ساله را ازاین ماه عزیز برگیریم . 

 سلام بر ماه خدا و بر میهمانان ماه خدا . سلام بر ما که باز توفیق یافتیم به این میهمانی باشکوه دعوت شویم. کاش قدر بدانیم. خدایا جز دعا چه داریم به درگاه تو ؟ توفیق بندگی دراین ماه را به ما عنایت کن که بی عنایت تو سخت زیانکاریم . 

خدایا انقدر به کرم و فضل و بخششت اعتماد داریم که با دست خالی و با کوله باری از معاصی و نافرمانی هایت به مهمانیت می آئیم . ما را بپذیر که به تو پناه آورده ایم ای پناه بی پناهان .

 خدایا رمضان  ماه بخشش است . ما را ببخش و توفیق لذت عبادتت را به ما بچشان و توفیقمان ده در این ماه آنی شویم که تو دوست داری . آمین یا رب العالمین . حلول رمضان المبارک مبارک .

به قلم : سوگل جعفری باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار