وزارت خارجه آمریکا از سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان خواست قوانین غربال‌گری را برای متقاضیان ورود به این کشور سخت‌تر کنند.

تشدید قوانین سختگیرانه‌تر بمنظور صدور روادید برای متقاضیان ورود به آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیمات جدیدی را در جهت اعمال محدودیت بیشتر برای متقاضیان ورود به این کشور اتخاذ کرده است. دولت آمریکا از سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان درخواست کرده است که قوانین غربالگری سخت‌گیرانه‌تری را برای صدور روادید در آمریکا اعمال کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان نوشت: برای بهبود فعالیت‌هایمان در خصوص عملیات غربال‌گری برای متقاضیان صدور روادید، وزارت امور خارجه آمریکا از سفارتخانه‌ها درخواست می‌کند هر چه سریعتر اقداماتی را در پیش بگیرند.

با این فرمان جدید دولت ترامپ، سفارتخانه‌های آمریکا اجازه دارند پرسش‌های شخصی بیشتری را از متقاضیان ورود به آمریکا بپرسند. این پرسش‌ها در خصوص خویشاوندان آنها، میزان استفاده آنها از رسانه‌های اجتماعی و آدرس محل کار و زندگی آنهاست.

ترامپ در 25 ژانویه سال جاری میلادی با صدور یک فرمان ضدمهاجرتی، ورود اتباع کشورهای ایران، عراق،  لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به آمریکا منع کرده بود. پس از اعتراضات گسترده این قانون لغو و اصلاح شد. در طرح ضدمهاجرتی جدید فقط عراق از این فهرست مستثنی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار