شهرکرد؛

پیشرفت ۴۸ درصدی ساخت فاز ۲ کارخانه فولاد سفید دشت

عملیات ساخت فاز ۲ کارخانه فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری در سفید دشت، ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی عملیات ساخت فاز ۲ کارخانه فولاد یک میلیون تنی سفید دشت خبر داد.

وی گفت: تا پایان سالجاری عملیات نصب تجهیزات این فاز به پایان می‌رسد و پس از تکمیل و آزمایش، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

امامی با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در این طرح مشغول به کار هستند و پس از بهره برداری نیز برای ۲۰۰ نفر شغل فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز نخست این مجتمع فولاد یک میلیون تنی در سال ۸۹ در شهرک صنعتی سفید دشت آغاز و در آبان سال ۹۵ با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

امامی گفت: از ابتدای عملیات ساخت این پروژه تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که پس از واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، ۶ هزار میلیارد ریال دیگر توسط این بخش در ساخت کارخانه سرمایه گذاری گردید.

وی افزود: فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های هفت گانه فولاد کشور است که در حال حاضر برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

امامی اضافه کرد: از زمان افتتاح و طی ۵ ماه آخر سال ۹۵، بیش از ۷۴ هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد سفید دشت تولید شد.

در حال حاضر یک هزار و ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

شهرک صنعتی سفید دشت از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار