اصفهان؛

اجرای طرح تجمیع مدارس علمیه اصفهان از سال تحصیلی آینده

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: برای استفاده بهتر از ظرفیت های مدارس علمیه، طرح تجمیع این مدارس و کلاس های درس آنها از سال تحصیلی آینده در این استان اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع مدیران حوزه های علمیه این استان، افزود: این طرح، در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس علمیه اجرا می شود و براساس آن برخی از مدارس علمیه اصفهان نیز به خوابگاه طلاب تبدیل می شوند.
 
وی افزود: طرح تجمیع برخی مدارس علمیه استان از 2 سال قبل در دست بررسی قرار گرفته و برای آن مطالعات کارشناسی انجام شده است.
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: یکی از تصمیمات صنفی که در زمینه حوزه علمیه و مدارس علمیه استان اصفهان اتخاذ شده، اجرای طرح تجمیع مدارس، طلاب و کلاس های درس حوزوی در شهرستان های این استان است.
 
وی ادامه داد: با توجه به کاهش جمعیت جوان و کاهش ورودی های حوزه علمیه و طلبه، شایسته بود برای تجمیع کلاس های درس و مدارس علمیه در سطح شهرستان ها و شهر اصفهان برنامه ریزی شود.
 
وی که در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان سخن می گفت
، افزود: ما هرگز مدرسه علمیه ای را منحل یا تعطیل نمی کنیم بلکه آنها در یکدیگر ادغام و تبدیل وضعیت می کنیم .
 
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه ساختمان برخی مدارس علمیه قدیمی و فرسوده است، افزود: مدارسی که نوسازی شده اند فضای بهتری برای آموزش دارند.
مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: از مدرسان و کادر این مدارس نیز به نحوه شایسته ای در مدارس و مرکز حوزه علمیه استفاده خواهد شد.
 
بیش از 40 مدرسه علمیه ویژه آقایان در استان اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد 15 باب در شهر اصفهان و مابقی در سایر شهرستانهای استان است.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار