هزار نجاتگر و ناجی غریق در 365 نقطه پرخطر ساحل مازندران مستقر هستند.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه هزار نجاتگر و ناجی غریق در 365 نقطه پرخطر ساحل مازندران مستقر هستند، گفت: یکی از بزرگترین و گسترده ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در ایام تابستان است که با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در 400 کیلومتر نوار ساحلی مازندران اجرا می شود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان امسال نیز مانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح حضوری فعال و محوری دارد.

وی با تاکید بر پایش روزانه فرآیند اجرایی این طرح ، کاهش حداکثری خسارات و تلفات ناشی از غرق شدن هموطنان در دریا را هدف نهایی طرح مزبور دانست و گفت: آرزوی ما به صفر رساندن شمار غریق در ساحل مازندران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید برضرورت مدیریت موثر در ایام پیک مسافر و گردشگر در مناطق ساحلی افزود: جمعیت هلال احمر هیچ مسئولیتی در نقاط اجرای طرحهای سالم سازی ندارد زیرا این طرح ها به بخش خصوصی واگذار شده و مجریان اینگونه طرحها ملزم به ارائه خدمات مختلف و موردنیاز به مسافرین هستند که خدمات امدادونجات نیز باید در قالب همین خدمات مورد نیاز و با احتساب هزینه آن لحاظ شود.

اکبری دستاوردهای اجرای طرح امدادونجات ساحلی در تابستان پارسال را مطلوب توصیف کرد و بر هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی حاضر در کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی تاکید کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.