مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: نمایش صوتی داستان‌های قرآن کریم که بر اساس گفت‌وگوی 237 شخصیت قرآنی طی 7 سال ساخته‌شده در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام‌ سید احمد سجادی  امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت: در نمایشگاه سال گذشته از یک نرم‌افزار قرآنی رونمایی شد اما امسال شاهد معرفی 5 نرم‌افزار قرآنی با نام‌های «هم شاگردی سلام»، «کودک و رسانه»، «سلامت غنچه‌ها»، «اتاق شادی» و «طراوت غنچه‌ها» خواهیم بود.

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگری که در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود؛ نمایش صوتی داستان‌های قرآن کریم است که بر اساس گفت‌وگوی 237 شخصیت قرآنی ساخته‌شده و هفت سال زمان صرف ساخت آن شده است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان همچنین اظهار داشت: با بررسی که روی قرآن صورت گرفت مشخص شد، در قالب صفحات رسم‌الخط عثمان طه، پیامبر اکرم (ص) 80 و حضرت موسی و ابراهیم (ع) به ترتیب 13 و 3 صفحه در قرآن صحبت کرده‌اند.

سجادی در ادامه افزود: همچنین این بررسی‌ها نشان داد که 30 درصد از قرآن صحبت شخصیت‌ها با یکدیگر است و 50 درصد آن صدای زمینه طبیعی نظیر حالات بهشت، جهنم، خروش دریا و صدای باد است.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه، قرآن بدون هیچ دخل و تصرفی و با استفاده از همکاری 150 نفر هنرپیشه به‌صورت نمایش صوتی، گردآوری شد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: این کار در سه قالب موبایلی، رایانه‌ای و مخصوص سیستم پخش اتومبیل‌ها قابل‌ارائه است و قالب عربی و انگلیسی آن نیز به‌زودی شروع خواهد شد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار