تبریز؛

کارفرمایان طرح حرفه آموزی در محیط کار مشمول مقررات قانون کارنیستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کارفرمایانی که طرح کارآموزی در محیط کار واقعی را اجرای می کنند مشمول مقررات کار و تامین اجتماعی نیستند، گفت: این موضوع باید به کارفرمایان اطلاع رسانی شود.

کارفرمایان طرح حرفه آموزی در محیط کار مشمول مقررات قانون کارنیستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احد حسینی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان ، افزود: این طرح، تغییر یافته و تکمیل شده طرح استاد- شاگردی است.
وی با اشاره به اینکه طرح استاد- شاگردی برای اولین بار از سوی استاندار اذربایجان شرقی در کشور مطرح شد، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و تغییراتی که در نتیجه برخی اعتراضات کارفرمایان صورت گرفت این طرح با عنوان 'آموزش در محیط کار واقعی' در شورای عالی اشتغال کشور به تصویب رسید.
حسینی اظهار کرد: ابلاغیه اجرای این طرح به تمامی استانداران ارسال شده و برای اینکه پیشنهاد دهنده این طرح هستیم، ضروری است در آذربایجان شرقی به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.
وی گفت: برای اجرای کامل طرح ضروری است اطلاع رسانی دقیق به فرمانداران، اعضای اتاق بازرگانی، اتحادیه های مختلف صنفی و مردم انجام گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اضافه کرد: کارفرمایانی که خواستار اجرای این طرح هستند پس از بررسی های لازم از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان تاییدیه دریافت می کنند.
وی همچنین در خصوص نظام جامع اطلاعات بازار کار استان، افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور در آذربایجان شرقی اجرا می شود که از جمله اهداف آن تنظیم بازار کار با رویکرد نوین است.
آذربایجان شرقی با 3.8 میلیون نفر جمعیت به رغم نرخ پایین بیکاری با شمار زیادی بیکار مواجه است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار