راهیابی ۸ تیم از آذربایجان شرقی به المپیاد ملی آموزش هنر

مراسم اختتامیه بخش استانی المپیاد ملی آموزش هنر امروز در تبریز برگزار شد.

در مرحله استانی این المپیاد ۶۴ تیم از هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان در رشته‌های طراحی و نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، هنر‌های نمایشی و موسیقی شرکت کردند که هشت تیم برتر به مرحله نهایی راه یافتند.

نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ایران برای کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان به سمت حضور اجتماعی متعهدانه، در قالب مسابقات گروهی و با شرکت تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر در سراسر کشور در رشته‌های مختلف هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی و ملی برگزار می‌شود.

شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار‌های هنری و آموزشی اهداف المپیاد هنر اعلام شده است.

موضوعات این المپیاد با شعار محوری "یکصدا ایران" شامل هویت و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، ایجاد انگیزه و امید آفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

هم اکنون ۳۶۰ آموزشگاه آزاد هنری در استان فعالیت می‌کنند.

برچسب ها: المپیاد ، هنرجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.