محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با
خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: نظر به اهمیت و ضرورت توسعه گردشگری کشور از طریق کارگزاران حرفه ای و متخصص و لزوم حمایت از گردشگری با علایق ویژه و همچنین توجه به تورهای ورودی و رونق گردشگری داخلی، افراد متقاضی با داشتن شرایط و ضوابط آیین نامه نظارت بر فعالیت دفاتر گردشگری می توانند در سامانه خدمات مسافرتی و گردشگری ثبت نام نمایند و پس از تایید کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر استان، تایید حراست و اخذ مجوزهای لازم، پروانه بهره برداری بند ب را کسب نموده و خدمت رسانی به مسافران و گردشگران را آغاز کنند.
نصیری افزود: هم اکنون هفتاد و هشت دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان مشغول فعالیت می باشند که از این بین تعداد شصت و دو دفتر در مرکز استان و شانزده دفتر در دیگر شهرستانها به فعالیت مشغول هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: این دفاتر طبق آیین نامه مصوب هیات وزیران مورخ 27/3/1380 با موضوع اخذ روادید تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی و ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی با رعایت قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فعالیت می کنند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: نظارت بر فعالیت این دفاتر و شرکتها از جهت کیفی و سطح کارآیی و رعایت مقررات بر عهده این سازمان می باشد و در صورت مشاهده تخلف از مفاد آیین نامه برابر قانون با این دفاتر و شرکتها برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ ی