کرمانشاه؛

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در کنگاور

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد ایوبی امام جمعه و رئیس شورا،علیرضا ایزدی فرماندار و نائب رئیس شورا، سیاوش نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا و دیگر اعضای شورای فرهنگی روز سه شنبه (9 خرداد) رأس ساعت ٩:٣٠ صبح در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛پس از نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم؛ ابتداسیاوش نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تبریک بمناسبت فرارسیدن ماه نزول قرآن ماه پربرکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگی در نشست شورای فرهنگ عمومی دستور جلسه را بیان نمودند.

 ایشان در ادامه با توجه به فضیلت های ماه مبارک و تلاش در جهت نهایت بهره از این ماه  به شرح برنامه های جشن رمضان پرداختند و خواهان مشارکت همه ارگان ها در این جشن و دیگر برنامه های ماه مبارک شدند.
 
در ادامه شورانگیزشهبازین مسئول دبیرخانه شورا به بیان اهمیت برنامه ریزی در باب اوقات فراغت و برنامه های پیش روی اداره ارشاد در این زمینه پرداختند.سپس اعضای شورا به بیان نقطه نظرات خود در اهمیت توجه به مقوله اوقات فراغت و تاثیر آن در کاهش بزهکاری و اعلام آمادگی در هرچه بهتر برگزار شدن جشن رمضان  پرداختند.
 
دستگاه های عضو شورای فرهنگی شهرستان ؛پیشنهاد های خود را در راستای بهتر برگزار شدن جشن رمضان و اوقات فراغت  ارائه دادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد ایوبی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خیرمقدم به اعضای شورای فرهنگ و میهمانان نشست و تبریک بمناسبت  فرا رسیدن ماه میهمانی خدا با قرائت حدیثی از پیامبر اسلام ؛ ماه رمضان را ماه برکت و فرصت ها دانستند که همه باید نهایت استفاده معنوی را از این ماه ببرند.
 
ایشان در ادامه خواهان ایجاد فرصت ها و موقعیت های جذاب در برنامه های اوقات فراغت همچون برگزاری اردو، اهدا جایزه و دادن تغذیه سالم در حین کلاس ها شدند و در پایان دوره اوقات فراغت تابستان بررسی شود؛ چند درصد از کل دانش آموزان جذب این برنامه ها شدند و کمیته ای سه الی پنج نفره جهت بررسی این مسایل انتخاب شود.
 
در پایان مهندس علیرضا ایزدی فرماندار کنگاور ضمن عرض سلام و تبریک ماه پرفضیلت رمضان و توصیه همگان به قدر دانستن این ایام به بیان اهمیت فرهنگ که آن را یک مسیر پر فراز و نشیب و زمان بر دانست که نمیتوان برای آن تعریف واضح و روشنی در نظر گرفت. ایشان معتقد بودند دیدگاه فعلی نسبت به اوقات فراغت در ایام تابستان باید تغییر کند و به تمام طول سال تعمیم داده شود.
 
اهم تصمیمات و مصوبات این جلسه عبارت بودند از :
١. دستگاه های شهرستان برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری، ورزشی، بهداشت و درمان، کارآفرینی خود در محله آسیب زای اسلام آباد بصورت طرح مکتوب به ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهت حمایت مالی ارائه دهند و سالن های ورزشی با حمایت ناحیه مقاومت بسیج سپاه بصورت رایگان در این محله در اختیار مردم قرار گیرد.
 
٢. امنیت برنامه های میدانی با هماهنگی قبلی توسط نیروی انتظامی برقرار گردد.
 
٣. شهرداری در جهت برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم  و برگزاری نماز مغرب و عشا در نمازخانه پاک های پر مخاطب با مسابقات قرآنی و ارائه جوایز ویژه را  داشته باشد.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.