معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: سلسله برنامه های قرآن و عترت با عنوان «جشن رمضان» از (۱۵ تا ۲۵ خرداد) در کرمانشاه و تمامی شهرستان های استان کرمانشاه برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محسن کرمیان با اشاره به برپایی جشن رمضان همزمان با سراسر کشور در این استان گفت: ایجاد شور و نشاط قرآنی و حاکم کردن فضای معنوی قرآن در سراسر استان از مهمترین اهداف برگزاری جشن رمضان است.
 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزار قرآنی در کرمانشاه و تمامی شهرستان های تابعه خبر داد و افزود: این رویداد ارزشمند فرهنگی و قرآنی با برنامه ریزی گسترده و هدفمند طی 10 روز مهیای عاشقان و علاقه مندان به دریای بیکران مفاهیم قرآنی خواهد بود.
 
کرمیان، اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزار قرآنی از (15 خرداد) مصادف با قیام خونین 15 خرداد و سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) در فرهنگسرای شهرداری واقع در چهارراه جوانشیر کرمانشاه افتتاح می شود و تا (۲۵ خرداد) مهیای بازدید علاقه مندان است.
 
وی ابراز کرد: حدود 5 هزار عنوان کتاب و نرم افزار قرآنی با تخفیف 40 درصدی که از طریق عرضه بن کارت کتاب در این نمایشگاه به علاقه مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می شود .
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برپایی غرفه حجاب و عفاف با عرضه محصولات مرتبط، غرفه نقاشی برای کودکان، قرآن بخوانیم و جایزه بگیریم، صنایع دستی نفیس قرآنی و پاسخگویی به سئوالات شرعی را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد.
 
وی بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی به عنوان یکی از برنامه های شاخص جشن رمضان در دستور کار ما قرار دارد.
 
کرمیان، با اشاره به طراحی و پخش مسابقه تلویزیونی ترنم ضیافت در شبکه استانی زاگرس، اعلام کرد: این مسابقه به صورت زیرنویس تلویزیونی در طول ایام برگزاری جشن رمضان با طرح سئوالات قرآن و عترت از سیمای زاگرس پخش می شود و هر روز از 4 برگزیده با اهدای جوایز نفیس تقدیر می شود.
 
وی تصریح کرد: برپایی کرسی های تلاوت قرآن و محافل معنوی انس با قرآن کریم با حضور چهره های برجسته قرآنی استان در شهر کرمانشاه و تمامی شهرستان های تابعه برنامه ریزی شده است.
 
به گفته معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  برپایی نشست های تخصصی قرآن و عترت و برنامه های مرتبط با تفسیر و تدبر قرآن کریم از برنامه های شاخص و ویژه جشن رمضان است که با حضور اساتید برجسته و مجرب برگزار می شود.
 
کرمیان، از پیش بینی اجرای نمایش های خیابانی و قرائت شهر در مرکز استان و شهرستان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در برگزاری سلسله برنامه های جشن رمضان ایجاد بیش از پیش حال و هوای معنوی و روحانی قرآن در این ایام و کشاندن جوانان و نوجوانان پای برنامه های پرمحتوا و ارزشمند قرآنی است.
 
گفتنی است، جشن رمضان در راستای تعالی مفاهیم قرآنی در  ۱۵ استان و ۲۰۰ شهرستان برگزار می شود.
 
انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، برپایی ، جشن ، رمضان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.