رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

عامل انسانی علت ۱۰۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۰۰ درصد عوامل ایجاد آتش‌سوزی جنگل های لرستان انسانی است و باید عوامل ایجاد آن‌را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛عبدالرضا بازدار شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان که در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بعید میدانم کسی جهت دریافت خودروی حمل گوشت مراجعه کرده باشد.

 وی با بیان اینکه دو موضوع آتش سوزی و دامپزشکی دو موضوع حاکمیتی است که باید برای آن هزینه کرد افزود:  متولیان باید برای این هزینه کنند اما مشارکت کم است  و اگر این قصیه جا بیفتد می توانیم خیلی از مشکلات را کنترل کنیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد:با بانکها می‌توانیم وارد مزاکره شویم برای خودرو  تا با مشکلی برنخوربم.

وی با اشاره به اینکه تیپ جنگل های لرستات تیپ جنگل‌های خشک و  نیمه خشک است عنوان کرد: مراتع را بهتر است به مردم واگذار کنیم و  امکانات اطفا حریق در آن‌ها باید متناسب با وضعیت تیپ و نوع آن انجام شود.

 بازدار با بیان اینکه توجه به احکام بازدارنده آتش‌سوزی باید در دستور کار قرار بگیرد گفت: به نظر می‌رسد، 100 درصد عوامل ایجاد آتش‌سوزی انسانی باشد و باید عوامل ایجاد آن‌را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد شود.

علی‌یاور عزیزپور، مدیر کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این جلسه بیان کرد: گروه‌های صخره‌نوردی وجود دارند که قادرند در مناطق کوهستانی حضور پیدا کنند و می توانند کمک خوبی در رابطه با اطفای حریق باشند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این افراد  ورزش استان  نیز می‌تواند در جهت کاهش حریق موثر باشد.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.