معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: در سال گذشته، 889 مورد بازرسی از مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی صورت گرفت و در مجموع یک میلیارد و 550 میلیون ریال، محصولات قاچاق جمع آوری شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کامبیز حسن زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروزدر جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به برگزاری اولین همایش منطقه ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور گفت: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد حساسیت در میان جوانان، به ویژه بانوان در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی غیراستاندارد است شود.

بررسی چالش ها و راهکارهای موجود در پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور، نقش مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در اقتصاد مقاومتی و بررسی آثار زیان بار مصرف کالاهای قاچاق سلامت محور بر سلامت انسان از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

حسن زاده با بیان اینکه در حوزه کولبری اجازه ورود هیچ نوع محصول آرایشی، بهداشتی وجود ندارد، ادامه داد: کالاهای مکشوفه و توقیف شده سلامت محور در استان، معدوم شده و سال گذشته از مجموع 889 مورد بازرسی، در بخش های مختلف غذایی و دارویی، یک میلیارد و 550 میلیون ریال، محصولات قاچاق جمع آوری شد.

اولین همایش منطقه ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور با حضور استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و ایلام 14 تیرسال جاری در سنندج برگزار میشود.

انتهای پیام/ م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.