رئیس دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: در ساخت آلبوم «نوای اصفهان» و «سرود اصفهان» از نیروهای شهر اصفهان استفاده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور قربانی  اصفهان را شهر موسیقی خواند و اظهار داشت: در هفته پاسداشت و نکوداشت شهر اصفهان دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آلبومی به نام نوای اصفهان تولید کرد که شامل 7 قطعه بود.

وی در خصوص شیوه تولید این آلبوم بیان داشت: در این آلبوم از صدای اساتیدی همچون علی‌اصغر شاهزیدی، علیرضا افتخاری، محمد معتمدی، وحید تاج، امیر تاجیک و حسام‌الدین سراج استفاده شد و همه آهنگ‌سازان این اثر اصفهانی بودند.

به گفته رئیس دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ساخت این آلبوم از حضور آهنگسازانی مانند سیامک بهبهانی، فرید اسماعیلی، مجتبی صادقی، معین طاهری و حمیدرضا معینی بهره برده شد.

قربانی با بیان این که خسرو احتشامی، سعید بیابانکی، محمدحسین صفاریان، ابراهیم اسماعیلی از سرایندگان اشعار این آلبوم بوده‌اند، تأکید کرد: از همه مهم‌تر این موضوع است که تمامی اشعار این آلبوم برای اصفهان و برای این آلبوم سروده شده و برای اولین بار در این آلبوم خوانده شده است.

وی با بیان این امر که سعی شده تا هزینه‌ها در شهر اصفهان انجام شود، گفت: تلاش اصلی بر این بود که اکثر نوازندگان از اصفهان باشند و ضبط کار هم تا آنجا که ممکن است در استودیوهای اصفهان انجام بگیرد و در واقع آلبوم نوای اصفهان، نشان از توان موسیقی اصفهان داشت.

رئیس دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به تهیه آلبوم دیگر در کنار دفتر تخصصی سرود اشاره کرد و اظهار داشت: 7 قطعه توسط 7 گروه سرود برای آلبوم سرود اصفهان آماده شد و در این اثر نیز همه آهنگ‌سازان، شاعران، نوازنده‌ها و گروه‌های سرود اصفهانی بودند؛ قطعات این آلبوم پس از ساخت در سطح شهر اجرا شد.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: سرود یکی از هنرهایی است که به هیچ عنوان از موسیقی جدا شدنی نیست و ملودی ساخته شده برای گروه‌های سرود در دفتر تخصصی موسیقی تهیه شد و می‌توان گفت که رابطه تنگاتنگ و جدی بین دفتر تخصصی سرود و دفتر تخصصی موسیقی در تهیه این آلبوم به وجود آمد.

به گزارش فارس، آلبوم نوای اصفهان و سرود اصفهان عنوان دو اثر موسیقیایی است که چندی پیش رونمایی شد، قطعات این آثار که همگی در مورد اصفهان بوده، اصفهان را بار دیگر به دنیا معرفی می‌کند.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار