مدیر کل آموزش متوسطه اول با اشاره به اینکه از اول مهر ماه دانش‌آموزان با طرح هدایت تحصیلی آشنا شدند گفت: ضوابط این طرح در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی برقرار است.

ضوابط هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی برقرار است
عظیم محبی مدیر کل آموزش متوسطه اول در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه مقدمات اولیه طرح هدایت تحصیلی از اول مهر ماه برای دانش‌آموزان پایه نهم آغاز شد اظهار کرد: فرهنگ‌سازی این طرح با کمک معلمان و مشاوران همچنین بخشی از کتاب کار و فناوری مورد توجه قرار گرفت تا دانش‌آموزان با فرایند هدایت تحصیلی به خوبی آشنا شوند.

وی ادامه داد: مشاوره به خانواده‌ها و دانش‌آموزان همچنین بازدید از هنرستان‌ها از جمله دیگرمواردی بود که دانش‌آموزان را با رشته‌های تحصیلی مختلف آشنا کرد و ۶۵ امتیاز از طرح هدایت تحصیلی نیز به مسئله استعداد و رغبت دانش‌آموزان وابسته است.

محبی با اشاره به اینکه برای نمرات دانش‌آموزان ۳۵ امتیاز اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بعد از پاین امتحانات خرداد ماه و اعلام نتایج وضعیت این امتیازبندی روشن می‌شود و بر اساس آن دانش‌آموزان با توجه به میانگین سه سال آخر تحصیلی یعنی نمرات سال هفتم، هشتم و نهم به علاوه دیگر فرم‌های در نظر گرفته شده، انتخاب رشته خود را قطعی می‌کنند.

مدیر کل آموزش متوسطه اول گفت: فرم شماره شش هدایت تحصیلی جنبه توصیه‌ای برای دانش آموزان داشته، اما فرم شماره هفت که بر اساس نمرات تنظیم شده الزامی اجرایی دارد.

محبی در مورد ضوابط طرح هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی عنوان کرد: فرم شماره هفت که اجرای آن الزامی است در تمامی مدارس کشور اعم از دولتی و غیر دولتی باید رعایت شود و فقط مدارس غیر دولتی انعطاف در ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان دارند و سایر شرایط و قوانین طرح هدایت تحصیلی مطابق با دیگرمدارس است.

وی یادآور شد: در مدارس دولتی نیز سعی کردیم تا حداکثر ظرفیت پذیرش را برای دانش‌آموزان در نظر بگیریم، اما اگر باز هم این تقاضا بیش از ظرفیت مدارس باشد دانش‌آموزان در صورت تمایل می‌توانند مدارس غیردولتی را انتخاب کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار