رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کشف جرایم اقتصادی در این استان طی مدت 2 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 18 درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ ' ستار خسروی ' افزود: عمده جرایم اقتصادی که در 2 ماهه نخست امسال کشف شده شامل زمین خواری، ربا خواری و فرار مالیاتی است.
 
وی با اشاره به برخوردهای جدی پلیس با اینگونه جرایم گفت: در استان اصفهان میزان کشف پرونده های زمین خواری، 48 درصد، رباخواری، 60 درصد و فرار مالیاتی، 50درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
 
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: جرایم اقتصادی تاثیر منفی بر اقتصاد کشور دارد و از سوی دیگر مالباختگان از لحاظ روحی و روانی متضرر می شوند و تاثیر مخربی بر روحیه اجتماعی افراد دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه پلیس آگاهی اصفهان به عنوان متولی مقابله با جرایم اقتصادی اقدام های وسیعی را برای مقابله با این نوع جرایم برنامه ریزی و اجرا کرده است.
 
سرهنگ خسروی اضافه کرد: جرایم اقتصادی که در حیطه ماموریت پلیس آگاهی استان قرار دارد را رسیدگی به پرونده های اختلاس، ارتشاء، تعدی ماموران دولت نسبت به اموال و وجوه دولت، فرارهای مالیاتی، زمین خواری، رباخواری، احتکار، تقلب و تبانی در معاملات دولتی، اخلال در نظام اقتصادی، تولیدی، پولی و بانکی، تقلب در پرداخت عوارض گمرکی و در یافت تسهیلات غیرمجاز بانکی و پولشوئی بیان کرد.
 
وی تصریح کرد: سعی ما بر این است تا در زمینه مقابله با جرایم اقتصادی، تعامل نزدیکی با سازمان های متولی امر، مقامات قضائی، واحدهای نظارتی سازمان ها، حراست های ادارات دولتی و شهرداری ها برقرار کنیم و از این طریق در زمینه برخورد با جرایم اقتصادی موفقیت های بیشتری را به دست آوریم.
 
سرهنگ خسروی افزود: نتیجه این اقدام ها و تلاش ها منجر به این شد که در سه سال گذشته بطور متوسط پنج تا 15 درصد کشف جرایم اقتصادی افزایش یابد.
 
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان یادآور شد: وجود زمین های بایر در حوزه شهری، روستایی و جاده های مواصلاتی دلیل بر بی صاحب بودن آنها نیست بلکه عمدتا تحت مالکیت دولت قرار دارند و یا زمین های ملی محسوب می شوند و هرگونه دخل و تصرف در آنها موجب پیگرد قانونی است.
 
وی افزود: وجود و یا نصب تابلو با عنوان قرض الحسنه یا موسسه مالی و اعتباری دلیل بر قانونی بودن این موسسه ها نیست و لازم است در زمان سپرده گذاری مجوزهای قانونی آنها مورد مطالبه قرارگیرد.
 
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: وجود آگهی تبلیغاتی شرکت ها و یا افراد در نیازمندی روزنامه ها و یا فضای مجازی مبنی بر مشارکت مالی و یا دریافت سپرده برای پرداخت سود با توجه به عدم صدور مجوز از بانک مرکزی دامی برای کلاهبرداری محسوب می شود و شهروندان باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات واهی این افراد و شرکت ها را نخورند.
 
سرهنگ خسروی گفت: از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مواجهه با هرگونه سوء استفاده مالی و اخلال در نظام پولی و بانکی و فعالیت مشکوک در قالب موسسه و یا شرکتی موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدام های لازم برای برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار