به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هانا کلبر (Hanna klebe) در نشست کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق
بازرگانی اصفهان، افزود: ارایه محصولات جدید در (lowseason) و تمرکز بر
برند ایران و تاریخ تمدن این کشور نیز از جمله دیگر فرصت های این صنعت است.
برند
یک شهر در بردارنده ویژگی های فرهنگی، هنری، اجتماعی و صنایع مختلف آن شهر
است که در زمینه های مختلف از جمله گردشگری کاربرد دارد.
گردشگران کوله
پشتی (backpacker tourist)، اصطلاحی جهانی است برای مسافرانی که برای سفر و
گردش های خود به تنها حمل یک کوله پشتی اکتفا می کنند این افراد از دیگر
گردشگران زمان بیشتری را در مقصد موردنظر طی می کنند.
لوسیزن ( low season) فصل هایی از سال است که کمترین میزان گردشگری را دارد.
به
گفته هانا کلبر مدیرعامل شرکت بین المللی روابط عمومی گردشگری ( KPRN)
آلمان، این کشور سومین کشور 'گردشگر فرست' دنیاست و سالانه 71 میلیارد دلار
توسط آلمانیهای برای بازدید از کشورهای جهان هزینه میشود.
وی استقبال
گرم میزبان، بازدید از اماکن تاریخی، آشنایی بافرهنگ کشورهای خارجی،
ارتباط با مردم محلی، تغییر زندگی روزمره و تفریح را شش خواسته اصلی
گردشگران آلمانی دانست.
کلبر، برخورداری اصفهان از آثار تاریخی و فرهنگی ، امنیت سیاسی و مهمانپذیری را از ویژگیهای این استان برشمرد.
وی
افزود: ن آاگاهی از آثار تاریخی اصفهان، تبلیغات منفی برخی رسانههای غربی
، نبود زیرساختهای کافی، مشکل برقراری ارتباطات کلامی، نبود پروازهای
مستقیم، نبود نماینده اصفهان در بازارهای هدف گردشگری را از نقاط ضعف صنعت
گردشگری این شهر دانست که تهدیدی برای جذب حداکثری گردشگران بویژه از کشور
آلمان می شود.
رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان نیز در این
نشست، گفت: توسعه صنعت گردشگری نیازمند توسعه در دو بخش سختافزاری و
نرمافزاری است.
محمدرضا رجالی افزود: بخش سختافزاری شامل زیرساختهای
گردشگری، مراکز اقامتی و سیستم حملونقل و بخش نرمافزار آن مدیریت مقصد
گردشگران و بازاریابی داخلی و خارجی است.
وی اذعان کرد: یکی از حلقههای
توسعه گردشگری وجود شرکتهای روابط عمومی بینالمللی است که بتوانند
ظرفیتها گردشگری اصفهان را در بازارهای هدف بخوبی معرفی کنند.
این نشست با هدف برنامهریزی گردشگری اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.