همزمان با ۱۴ خرداد، همایش تبیین محکمات دیدگاه‌های امام خمینی (ره) در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، همایش تبیین محکمات دیدگاه‌های امام خمینی (ره) از ساعت ۱۸ فردا یکشنبه ۱۴ خرداد ۹۶ در مصلای امام خمینی شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا از بخش‌های این همایش است.

گرجی اضافه کرد: از ساعت ۱۸ روز دوشنبه همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد هم همایش «تبیین ثمرات و برکات نهضت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد» همراه با جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی، اقامه نماز و صرف افطار در این مکان برگزار خواهد شد.

گرجی اضافه کرد: نظیر این همایش‌ها از برنامه‌های پیش بینی شده در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

به گفته گرجی؛ همایش «جوانان، امیدان امام و رهبری» نیز در روز سه شنبه ۱۶ خرداد در شهرکرد برگزار می‌گردد.

حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری شمسی و در سن ۸۷ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

همچنین به دنبال انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ توسط عوامل رژیم ستمشاهی پهلوی در شهر مقدس قم، تظاهرات و قیام مردمی در شهرهای قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد که بر اثر تیراندازی مأموران رژیم، تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند. از این روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی مردم ایران یاد می‌شود. امام خمینی (ره) هم ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار