معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از توزیع مرحله اول واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشت استان خبر داد و گفت: بر اساس سهمیه ابلاغی در این مرحله سه هزار و ۳۰۰ دز واکسن به استان اختصاص یافت.

سمیه جوادی اظهار داشت: سهمیه هر یک از شهرستان‌های استان مشخص و بر اساس آن واکسن‌ها ارسال شده است.

وی افزود: بر این اساس مادران باردار، بیماران صعب‌العلاج، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی، زندانیان و کادر درمان می‌توانند به صورت رایگان واکسن را در مراکز بهداشت دریافت کنند.

جوادی تصریح کرد: تنها افرادی واجد صلاحیت برای دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند که اطلاعات و مشخصات آنها در سامانه سیب ثبت شده باشد در غیر این صورت نمی‌توان سهمیه‌ای به این افراد اختصاص داد.

وی یادآور شد: چنانچه این میزان واکسن به موقع در استان تزریق شود و باز هم اعلام نیاز شود، مرحله دوم نیز به استان اختصاص داده می‌شود.

جوادی گفت: بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ. ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.

وی بیان داشت: بنا بر گزارش‌های پزشکی، علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای این بیماری ذکر کرد، اما تب، درد عضلانی، اسکلتی، تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده می‌شود.

جوادی ادامه داد: پارسال حدود ۶ هزار دز واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار