تنها مرکز درمان، تیمار و باز پروری حیات وحش جنوب کشور در شیراز دائر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به وجود غنای گونه ای و  جمعیت های مناسب از حیات وحش در سطح استان گفت: با توجه به مشکلات و آسیب دیدگی در جمعیت حیات وحش یک کلینیک درمانی تخصصی حیات وحش در پارک ملی بمو راه اندازی شد.

 
وی بیان کرد: با پیگیری های این اداره کل در اوایل سال 95 این مرکز در محل پارک ملی بمو ایجاد شد و هم اکنون بصورت شبانه روزی از حیات  وحش آسیب دیده مراقبت می نمایند  تا پس از طی دوران درمان و باز پروری  به طبیعت باز گردانده شوند.  
 
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: در حال حاضر حیوانات وحشی از جمله قوچ، پازن، سارگپه، دلیجه، شبگرد، عقاب استپی ، جغد، لاک پشت و مار در این کلینیک درمان و در طبیعت رهاسازی شده اند.
 
مرادی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده  هر گونه حیوانات وحشی آسیب دیده آن ها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده و یا مراتب را با شماره تلفن 1540 به نیروهای امدادی اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای انتقال و درمان آنان انجام شود.
 
گفتنی است، قرار گرفتن استان فارس در ناحیه پوششی زاگرسی و ایرانوتورانی عامل تنوع گونه های گیاهی و جانوری است، و در استان 72 گونه پستاندار، 356 گونه پرنده، 49 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست و 43 گونه ماهی وجود دارد.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار