شیراز؛

سومین حرم اهل‌بیت سوگوار ایام ارتحال امام(ره)

همزمان با سراسر کشور، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، در آستانه سالگرد 14 خرداد و سالروز ارتحال ملکوتی بینان‌گزار جمهوری اسلامی ایران، رنگ عزا به‌خود گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پرچم سیاه عزاداری همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، بر فراز گنبدهای نیلی‌رنگ حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التکریم در سومین حرم اهل بیت و استان فارس، به اهتزاز درآمد.
 
در این ایام بارگاه مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان فارس، پذیرای خیل عزادارانی است که با شرکت در مراسم‌های سوگواری، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) با آرمان‌های پیر جماران تجدید پیمان خواهند کرد.

 مراسم سوگواری سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و همچنین قیام ۱۵ خردادماه در شیراز همچون سال‌های گذشته با محوریت حرم‌های مطهر احمدی و محمدی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود.
 
مراسم سوگواری امشب، ۱۳ خردادماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدكاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و برپایی آئین عزاداری، با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم فارس برگزار می‌شود.
 
همچنین یکشنبه 14 خردادماه نیز از ساعت 18 مراسمی در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و در قالب محفل انس با قرآن كریم با تلاوت «سیدجواد حسینی»، قاری بین‌المللی كشور و آئین سوگواری سالروز وفات حضرت خدیجه كبری(س)، ارتحال حضرت امام(ره) و بزرگداشت قیام پانزده خرداد برگزار می‌شود.
 
گفتنی است مراسم‌های مختلفی در حسنیه‌ها، مساجد و اماکن مقدسه در سراسر فارس و شیراز، با حضور قاریان، سخنرانان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار