عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف در حوزه عرضه و تقاضا، وجود دلالان و واردات برخی از کالاهایی که توان ساخت آنها توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، از جمله معضلات این شرکت‌ها است.

سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت شرکت‌های دانش بنیان کشور بیان کرد: به علت سابقه کم این شرکت‌ها هنوز شاهد پیشرفت آن‌چنانی در این بخش نبوده‌ایم، البته شایان ذکر است که از زمان مطرح شدن این قبیل شرکت‌ها، مجلس نیز از طریق ارائه لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اقدام به پشتیبانی از آنها کرد.
 
وی ادامه داد: در اوایل فعالیت دولت یازدهم اهتمام جدی به این مسئله شد به گونه‌ای که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد تعدد این شرکت‌ها بوده ایم.

باستانی با اشاره به یکی از پیشرفت‌های این شرکت‌ها عنوان کرد: در برخی از موارد داروهای تولیدی توسط آنها به دیگر کشور‌ها از جمله روسیه صادر می‌شد و این موضوع منجر به موفقیت و شهرت این شرکت‌ها شده بود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ضعف در حوزه عرضه و تقاضا، وجود دلالان و واردات برخی از کالاهایی که توان ساخت آنها توسط این شرکت‌ها وجود دارد، از جمله معضلات آنها تلقی می‌شود که نیازمند حمایت جدی از سوی دولت و تنظیم برنامه هایی جهت رفع این موانع است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار