سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: اگر مسئولان ساده‌زیست نباشند اعتماد عمومی از دست می‌رود.

اگر مسئولان ساده‌زیست نباشند اعتماد عمومی از دست می‌رود/ دشمن اصلی انقلاب و اسلام آمریکا استحميدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجی گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که این روزها فکر می‌کنید کدام قسمت از سیره امام راحل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: در ابعاد داخلی ساده‌زیستی و دوری از فریبندگی دنیا با توجه به شرایط سخت اقتصادی و مشکلاتی که وجود دارد، باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه اگر بخواهیم در زمینه اقتصادی مشکلات را برطرف و فضای بهتری را در کشور حاکم کنیم، باید ساده‌زیستی و بی‌توجهی به دنیا که منشاء بسیاری از مشکلات است را در دستور کار قرار گیرد، افزود: این کار باید از میان مسئولین شروع شود.  

وی با اشاره به اینکه در بعد سیاست‌خارجی و با توجه به توطئه‌های دشمن که روز به روز بیشتر می‌شود، به نظر می‌رسد ایران در ماهها و سالهای آینده چالش جدی‌تری را در سیاست خارجی داشته باشد، گفت: تاکید به آرمانهای امام، استقلال و سلطه نپذیرفتن و مقاومت باید در دستور کار قرار گیرد.

آصفی با بیان اینکه با توجه به فضایی که متاسفانه در بین کشورهای اسلامی به‌وجود آمده شاهد شکاف و انشقاق هستیم، عنوان کرد: تلاش برای ایجاد وحدت در میان امت و کشورهای اسلامی که اتفاقا کار بسیار سختی هم هست و این روزها و ماهها بیشتر از هر زمان دیگری لازم است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه علت تاکید حضرت امام (ره) به ساده زیستی مسئولان چیست، اظهار داشت: ساده‌زیستی دو اثر دارد. یک اثر آن به خود مسئولین برمی‌گردد و وقتی مسئولی ساده‌زیست باشد و به دنبال دنیا نباشد راحت‌تر می‌تواند برای مردم کشورش تلاش کند و طبیعی است کسی که به مسائل مادی آلوده شود انگیزه‌اش برای خدمت کمتر می‌شود و به قول حضرت امام (ره) نمی‌تواند درد افراد و پابرهنگان را درک کند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان ساده‌زیست نباشند اعتماد عمومی از دست می‌رود گفت: وقتی مردم می‌بینند مسئولان با آنها فاصله زیاد دارند و در صورتی که در کتابها خواندند ائمه‌ای که به حکومت رسیدند زندگیشان شکل دیگری داشته است و این موارد در مقام مقایسه قرار می‌گیرد و بی‌اعتمادی به‌وجود می‌آورد.

آصفی با تاکید بر اینکه بی‌اعتمادی موجب می‌شود حرف مسئولان در دل مردم اثر نکند و سست شدن پایه‌های حکومت از همین مسلمات و بدیهات شکل می‌گیرد، افزود: ساده‌زیستی باعث اعتماد مردم می‌شود و پشتوانه مردمی را در کنارش خواهد داشت. وی گفت: بی‌اعتمادی باعث می‌شود حکومت از پشتوانه مردمی تهی شود.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امام از آغاز انقلاب تا پایان عمر شریفشان همواره آمریکا و استکبار را آماج تهاجم انقلابی خودشان قرار دادند، عنوان کرد: دشمن اصلی انقلاب و اسلام، باعث عقب ماندگی کشوهای اسلامی و باعث شکاف کشورهای اسلامی  دخالت‌ها و سلطه نابه‌جای آمریکا است. 

آصفی تاکید کرد: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و تقویت این غده سرطانی در منطقه موجب ایجاد مسائل و مشکلات در جهان اسلام شده است. البته این مشکلات را در ابتدا انگلیس بوجود آورد و سپس با حمایت های آمریکا ادامه یافت.  

وی خاطرنشان کرد: وقتی همه مشکلات نه تنها در ایران بلکه در همه کشورهای اسلامی باعث و علت آن آمریکا است طبیعی است امام راحل نوک حملات خود را به سوی دولت آمریکا نشانه می‌گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار