رئیس جهاد کشاورزی شوش از کشت چغندر در 5 هزار هکتار از اراضی این شهرستان و افزایش 300 درصدی کشت این محصول خبر داد.

افزایش 300 درصدی کشت چغندر در شوشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ملک‌زاده، رئیس جهاد کشاورزی شوش با اعلام این خبر گفت: این شهرستان با داشتن شرایط و آب ‌وهوای مناسب یکی از مناطق خوب جهت کاشت چغندرقند است و با توجه به مزیت اقتصادی این محصول تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان تمایل به تناوب زراعی این محصول را دارند.

وی اظهار کرد: در همین راستا امسال کشاورزان شوشی اقدام به عقد قرارداد با کارخانجات خارج از استان کرده و بیش از 5 هزار هکتار چغندرقند در این شهرستان کشت شده است.

ملک‌زاده اذعان داشت: کارخانه‌های طرف قرارداد کشاورزان شهرستان شدش را کارخانه قند همدان، لرستان، نقش‌جهان و بنیاد اصفهان تشکیل می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 350 هزار تن محصول تحویل این کارخانه‌ها داده شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شوش با بیان اینکه برداشت چغندقند از اول اردیبهشت‌ماه در این شهرستان آغاز شد، بیان کرد: تاکنون  کشاورزان شوشی بیش 2500 هتکار از سطح زیر کشت چغندرقند را در این شهرستان برداشت کرده و بیش از 180 هزارتن چغندرقند تولید شده است.

وی اظهار داشت: در سطح کشور متوسط عملکرد تولیدچغندرقند در هرهکتار حدود 45 تا 50 تن بوده اما در شهرستان شوش متوسط عملکرد چغندرقند 70 تن در هکتار است.

علیرضا ملک زاده به بیش ترین تولید چغندرقند در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورز‌ شوشی با برداشت 135 تن چغندرقند در هکتار بیش ترین تولید این محصول را به خود اختصاص داده است‌.

وی افزود: افزایش تولید چغندرقند در این شهرستان با توجه به فعالیت و نظر کارشناسان بخش زراعت در چند سال اخیر نشانگر برنامه‌‌‌ریزی مناسب و کارشناسی شده توسط ناظران مزارع جهاد کشاورزی شهرستان در رعایت اصول کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی به‌ صورت 100 درصد مکانیزه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.