معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: محور و شعار اصلی هدایت تحصیلی براساس انتخاب آگاهانه دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحیم محمدی  افزود: رغبت 75 درصد از دانش آموزان درانتخاب رشته نشات گرفته از تاثیر خانواده هاست و براین اساس هدایت تحصیلی با بررسی دقیق عملکرد تحصیلی دانش آموز می تواند او را به بهترین مسیر تحصیلی و شغلی هدایت کند.
 
وی اظهار کرد: شیوه نامه هدایت تحصیلی به هیچ وجه به دنبال تحمیل رشته تحصیلی به دانش آموزان نیست بلکه به آنها برای انتخاب بهترین شغل کمک می کند.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به چالش های سال گذشته در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: بر این اساس تغییراتی در ساختار هدایت تحصیلی ایجاد شده است.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: هدایت تحصیلی با رویکرد آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اجرا می شود و این رویکرد محور اصلی برنامه ها در هدایت تحصیلی است.
 
محمدی تعداد دانش آموزان پایه نهم در سال گذشته را 61 هزار و 327 نفر عنوان کرد و گفت: امسال این آمار به 62 هزار و 264 نفر در پایه نهم افزایش یافته است.
 
وی شناسایی استعداد، توانایی و علاقه دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه و مسیر آینده شغلی را از اهداف هدایت تحصیلی برشمرد.
 
وی تاکید کرد: محتواهای مربوطه برای انتخاب درست رشته توسط دانش آموزان آماده شده است و همچنین تهیه بروشورهای معرفی رشته، تهیه انیمیشن معرفی موضوعات تحصیلی، تشکیل کانال اطلاع رسانی تلگرامی با عنوان انتخاب آگاهانه و ... از دیگر اقدامات مربوطه برای اجرای هر چه بهتر هدایت تحصیلی در استان هستند.
 
وی به تفاوت های هدایت تحصیلی سال تحصیلی جاری و سال تحصیلی گذشته نیز اشاره کرد و افزود: تغییر آزمون های مشاوره ای، اجرای فرآیند هدایت تحصیلی از طریق پورتال همگام، صدور برگ اولویت ثبت نام، صدور برگ هدایت تحصیلی با رویکرد توصیه ای، تغییر کمیته هدایت تحصیلی، تغییر در شاخص های توسعه متوازن،تعیین کف نمره برای ورود به هر رشته از جمله این تغییرات هستند.
 
محمدی به چالش های هدایت تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: روند هدایت تحصیلی در شهر اصفهان و نواحی 6 گانه، میزان آگاهی بخشی به دانش آموزان برای انتخاب درست رشته، تاثیر زیاد خانواده ها در انتخاب رشته دانش آموزان، وجود انواع مدارس خاص و ضوابط متفاوت ورود به این مدارس، ناکافی بودن زیرساخت های فنی و دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم از جمله این چالش ها هستند که باید راهکارهای لازم نیز اتخاذ شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.