مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اختصاص ۲۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای مرمت آثار باستانی استان و اجرای طرح مطالعه و مستند نگاری بافت تاریخی خرم آباد خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سلیمانی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۲۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت و نگهداری آثار باستانی استان لرستان تخصیص یافته است.
 
به گفته وی از این مجموع پنج میلیارد ریال اعتبار در راستای مرمت و بازسازی پل شکسته در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز برای اجرای طرح مطالعه و مستند نگاری بافت تاریخی خرم آباد اختصاص یافته است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای مطالعه و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح در مکان راسته بازار خرم آباد هزینه می‌شود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۹۰۰ میلیون ریال نیز به حمام کوچک و ۵۰۰ میلیون ریال به باغ کشاورزی از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
 
 
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پرونده ثبت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی لرستان از سال گذشته تاکنون تهیه شده است افزود: با توجه به تعدد آثار تاریخی و فرهنگی در لرستان پیشنهاد اعتبارات دیگری نیز داده شده و در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافته است.
 
سلیمانی گفت: لرستان در زمینه میراث فرهنگی دارای شاخص‌های فراتر از ملی است و در این راستا بافت تاریخی خرم آباد، پل‌های تاریخی لرستان و محوطه تاریخی کیا پهن کوهدشت ثبت موقت جهانی هستند.
 
انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.