رئیس اداره امور فناوری‌ها و مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نخلداران استان بوشهر را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم و در این راستا کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نخلداران استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا پدیسار صبح سه‌شنبه در حاشیه دوره آموزشی ویژه نخلداران استان بوشهر با بیان اینکه یکی از قطب‌های اصلی تولید خرما در کشور، استان بوشهر است که سالانه بیش از 160 هزار تن خرما تولید می‌کند، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نخلداران استان بوشهر را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم و در این راستا کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نحوه کار با دستگاه بالابر، با حضور بیش از 70 نفر از نخل داران و کارشناسان استان در بخش آبپخش شهرستان دشتستان، در راستای افزایش درجه مکانیزاسیون نخیلات، افزود: در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه بالابر در 60 درصد از نخیلات استان بوشهر وجود دارد و نخل داران استان کاملا راغب به استفاده از این دستگاه در نخیلات خود هستند.

پدیسار تصریح کرد: با توجه به مشکلات نخل داران در انجام عملیات مختلف تا مرحله برداشت محصول، استفاده از بالابری که از نظر اقتصادی مناسب بوده و ایمنی لازم را داشته باشد، ضروری است.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.