30درصد ابلاغ ها در دادگستری استان کرمان به صورت الکترونیک انجام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، معاون آمار وانفورماتیک دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی طرح پابند الکترونیک ویژه زندانیان در آینده نزدیک در کرمان خبر داد و گفت: اجرای طرح پابند الکترونیک می تواند تا یک پنجم جمعیت زندان ها را کاهش دهد.
حمید خالقی اظهار داشت:در حال حاضر 30درصد ابلاغ های دادگستری استان به صورت الکترونیک انجام می پذیرد.
وی ادامه داد:تعداد کل ابلاغیه های صادره در فرودین سال جاری 61هزار و 221فقره بوده است که از این تعداد 18هزار 622فقره به صورت الکترونیک ابلاغ گردید است.
وی با اشاره به مزایای متعدد استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک "ثنا"،تاکید کرد:ضرورت دارد توجه و اهتمام بیشتری به بحث ابلاغ الکترونیک در استان شود.
این مقام قضائی با بیان اینکه دادگستری مرکز استان به شبکه دولت متصل می باشد،تصریح کرد:بزودی کلیه مکاتبات اداری در سراسر حوزه های قضائی با سایر ادارات دولتی به صورت مکانیزه و از طریق شبکه دولت صورت خواهد پذیرفت.
وی عنوان کرد:طی چند سال گذشته زیرساخت های لازم جهت برگزاری یک ارتباط ویدئوکنفرانس با کیفیت با سراسر حوزه های قضائی و 12زندان استان فراهم گردیده است وبا توجه به گستردگی جغرافیایی استان، تعدادی از جلسات دادگاه تجدیدنظر و دوره های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.