محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان سفرش را به منظور اشتراک در نشست شانگهای در قزاقستان لغو کرده است.

عبدالله بجای اشرف غنی در نشست شانگهای شرکت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع موثق که نخواست نام‌اش فاش شود به خبرگزاری افق گفت که قرار بود آقای غنی در رأس یک هیأت بلند پایه به روز پنجشنبه آینده به منظور اشتراک در نشست سازمان همکاری شانگهای وارد قزاقستان شود اما اکنون آقای غنی سفرش را لغو کرده و قرار است داکتر عبدالله عبدالله در رأس یک هیأت دیگر دولتی  به نمایندگی از افغانستان برای اشتراک در این نشست عازم آستانه پایتخت قزاقستان شود.

این منبع افزود که قرار بود در این سفر آقای غنی را محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه، همایون قیومی، مشاور ارشد رییس جمهور، جانان موسی زی سفیر افغانستان در چین و چند تن از مقام‌های ارشد حکومتی دیگر همراهی کند اما اکنون این هیأت سفرش را به قزاقستان لغو کرده است.

هرچند دلیل اصلی عدم اشتراک رییس جمهور و تیم همراه‌اش در این نشست روشن نیست اما منابع غیر رسمی دلیل لغو سفر آقای غنی را رویدادهای اخیر امنیتی و وضعیت نا مناسب حاکم در کشور عنوان می‌کنند.

نشست سران کشورهای عضو سازمان شانگ‌های به روز ( پنجشنبه/ ۱۸ جوزا) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود و سپس به تاریخ ۱۹ جوزا قرار است اعضای اشتراک کننده در این نشست در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی اکسپو – ۲۰۱۷ قزاقستان نیز اشتراک کنند.

گفته می‌شود در نشست سران شانگ‌های که دو روز بعد در شهر آستانه برگزار می‌شود، افزون بر برسی عضویت ایران، پاکستان و هند در این سازمان، روی مسایل مهم سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو این سازمان نیز بحث و گفتگو شود.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار