رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌بر اساس گزارش به دست آمده از سال 84 تا 94 زمین‌هایی که در شهر تهران باغ شناخته شدند 95 درصد تخلف ساخت و ساز داشتند.

95 درصد از باغات شهر تهران تخلف ساخت و ساز داشتندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبه صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران اظهار داشت: 95 درصد از باغاتی که از سال 84 تا 94 شناخته شده بودند تخلف داشته اند، چرا که بر اساس ضوابط شهرسازی و معماری اقدام نکردند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهایی در 4 قطعه زمین در سعادت‌آباد انجام شده است، افزود: این زمین‌ها به کمیسیون ماده 5 معرفی شدند که در حال ساخت بودند، به همین دلیل معتقدم برای تحقق قانون نمی‌توانیم یک بام و دو هوا عمل کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه گودبرداری 3 و 15 طبقه در یک زمین با یکدیگر متفاوت است، گفت: بدون تردید در برخی از باغات برای ساخت یک ساختمان 15 طبقه و اجرای مصوبه 30 درصد باغ را از بین می‌بریم.

حافظی تصریح کرد: پیشنهاد دارم که در باغات زیر 1500 متر تا 3000 ، 300 متر زمین در 4 طبقه و همچنین در باغات 3001 متر تا 5 هزار متر، 400 متر زمین در  4 طبقه ساخته شود.

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران گفت: ما برای اراضی طرح تفصیلی داریم و باید بر اساس این طرح عمل کنیم.

وی گفت: اجازه دهیم باغ در هر پهنه‌ای با مساحت کمتر از 5 هزار متر بر اساس طرح تفصیلی عمل کند، چرا که اینگونه نمی‌توانیم فضای سبز را حفظ کنیم.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه به هر نحوی باید باغاتی که درخت در آنها وجود دارد حفظ کنیم گفت: در پهنه طرح تفصیلی باغ درخت باید به گونه‌ای عمل کنیم که فضای سبز حفظ شود و همچنین آن مصوبه‌ای که تصویب می‌کنیم محمل نباشد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حداکثر سطح اشغال باید بر اساس درصد باغ باشد، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده تنها 5 درصد از هزار پرونده باغات شهر تهران به سرانجام رسیده است.

وی افزود: بدون تردید قسمتی از اجرای این مصوبه مختص به عوامل و کارکنان شهرداری تهران به خصوص مهندسان ناظر است، به همین دلیل معتقدم اگر تخلفی در خصوص این باغات صورت می‌گیرد در کمیته انضباطی یا باید این کارکنان را اخراج و یا باید جریمه کنیم.

سالاری یادآور شد: برای نگه داشتن باغ می‌توانیم مالک را ملزم به نگهداری باغ کنیم و حقوق مکتسبه مالک را در جایی دیگری از شهر تامین کنیم تا اینگونه وی انگیزه‌ای برای تخریب باغ خود نداشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار