سومین اجلاس روسای سازمان های مبارزه با فساد اقتصادی با شرکت ده کشور عضو سازمان اکو در باکو آغاز شد.

اجلاس مبارزه با فساد اقتصادی کشورهای عضو اکو

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین اجلاس روسای دستگاه های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در باکو آغاز بکار کرد.

این اجلاس با حضور مسئولان بین المللی، منطقه ای و همچنین روسای دستگاه های مبارزه با فساد ده کشور عضو سازمان اکو برگزار شد. بررسی مشکلات موجود در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی، هم افزائی برای ایجاد منطقه ای شفاف و عاری از فساد، ارائه راهکارهای اساسی برای مبارزه با فساد اقتصادی و همچنین معرفی کشورهای عضو اکو به عنوان یک الگوی منطقه ای با کمترین فساد به جهان از عمده اهداف برگزاری آن است.

این اجلاس قبل از ظهر امروز با قرائت پیام رئیس جمهور آذربایجان برای این اجلاس شروع شد و در ادامه هر کدام از مسئولان بین المللی و منطقه ای و همچنین روسای دستگاه های مبارزه با فساد کشورهای عضو اکو به ارائه گزارشی از اقدامات خود در مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداختند.

این اجلاس به مدت دو روز برگزار می شود و حاضران در آن علاوه بر انتقال تجربیات راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی را نیز بررسی خواهند کرد.

اولین اجلاس روسای دستگاه های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو در سال 1390 در تهران و دو مین اجلاس آن در 1391 در دوشنبه تاجیکستان برگزار شده است. در اجلاس تهران که به ابتکار کشورمان اولین نشست آن برگزار شد، تشکیل مرکز همکاری منطقه ای دستگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی هم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اکنون دبیر خانه دائمی این مرکز در تهران دایر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار