عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:گستردگی وزارت صنعت،معدن و تجارت موجب غفلت از بخش معدن شده و احیای وزارت بازرگانی نگرانی برخی صادرکنندگان را در پی داشته است.

نه، به احیای وزارت بازرگانی/لزوم توجه بیشتر به بخش معدنعبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تفکیک وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: تاکنون لایحه ای در این خصوص به مجلس ارائه نشده اما زمزمه هایی مبنی بر این موضوع شنیده می شود و این مسئله در حال بررسی است.
 
وی ضمن بیان اینکه وزارت صنعت ،معدن و تجارت بدلیل گستردگی از بخش  های تجارت و معدن غافل شده،  افزود: در حال حاضرفقط از 9 درصد معادن استفاده بهینه می شود و بیش از 90 درصد این بخش بلا استفاده است که نشان دهنده توجه جدی به این بخش است و حتی این بخش می تواند به عنوان یک سازمان یا وزارت خانه مستقل فعالیت کند.
 
رضیان با بیان اینکه مستقل شدن هر بخش موجب فعال تر شدن و عملکرد بهتر آن حوزه می شود،تصریح کرد: بخش معدن اگر متولی مستقل داشته باشد، برنامه ریزی بهتری برای آن صورت می پذیرد و ردیف بودجه معینی دریافت و وزیر مربوطه بهتر مطالبات را به سرانجام خواهد رساند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به این که در حوزه تجارت هم ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی وجود دارد، گفت: وجود بیش از 3 میلیون واحد صنفی در کشور و ساماندهی مناسب آن می تواند اشتغالزایی مناسبی را ایجاد کند و توجه بیشتر به این حوزه نیز الزامی است.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه برخی تولیدکنندگان صنعتی از احیای دوباره وزارت بازرگانی اظهار نگرانی کرده اند، افزود: بوروکراسی اداری پیچیده و دغدغه های اخذ مجوزصادرات موجب نگرانی برخی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده که دوباره مشکلات سابق بوجود خواهد آمد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار