وزیر نیرو گفت: در حال حاضر حدود 90 سد در نقاط مختلف کشور در دست احداث و اجرا است.

چیت چیان: قریب به 90 سد در نقاط مختلف کشور در دست احداث است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به برنامه وزارتخانه متبوع خود درباره احداث سدهای مختلف در سطح کشور اظهار داشت: در حال حاضر حدود 90 سد در نقاط مختلف کشور در دست احداث و اجرا است.

وی افزود: احداث برخی از این سدها آغاز شده و احداث برخی دیگر از آنها هم به اتمام رسیده است.

چیت‌چیان درباره کاهش تعرفه برق استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردیم و اگر این موضوع تصویب شود مراتب اطلاع رسانی را ابلاغ خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: اصلاح تعرفه‌های برق در استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار دادیم که باعث کاهش تعرفه برق در استان خواهد شد.

وی درباره پروژه سدسازی و مشارکت شرکت‌های خارجی در این زمینه خاطرنشان کرد: با توجه به توان بالای فنی شرکت‌های ایرانی در امر سدسازی اقدامات قابل توجهی در خارج از  کشور در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی انجام شده است.

چیت‌چیان ادامه داد: خوشبختانه ساخت سد در کنیا، سریلانکا، تاجیکستان و عراق توسط شرکت‌های و متخصصان ایرانی در حال انجام است. 

وزیر نیرو با اشاره به تأثیر سد ترکیه در ایران و منطقه اظهار داشت: تاکنون مذاکره‌ای در این مورد با کشور ترکیه نداشتیم.

وی اضافه کرد: ترکیه تعدادی سد در سرشاخه‌های دجله و فرات احداث کرده که ورود آب از ترکیه به سوریه و عراق را کاهش داده است و در خشکی هورهای مشترک ایران و عراق تأثیر مخرب ایجاد کرده اما این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار