استاندار کرمانشاه گفت: بخش مهم و قابل توجهی از دلایل توسعه نیافتگی جامعه ریشه در مشکلات و مسایل مختلف فرهنگی دارد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهاسداله رازانی استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری بخشی مهمی از توسعه نیافتگی جامعه ریشه فرهنگی دارداظهار داشت: بسیاری از صاحب نظران دنیا معتقدند بخش مهمی از توسعه نیافتگی جوامع ریشه در فرهنگ دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: این نظریه در میان صاحبنظران داخل کشور نیز طرفداران بسیار دارد و نویسندگانی همچون محمدعلی جمال زاده، مهندس بازرگان،  زیباکلام و سریع القلم به اهمیت نقش فرهنگ در توسعه اشاره کرده اند.

وی بیان کرد: در استان کرمانشاه نیز می‌توان آشکارا رد پای مسایل فرهنگی را در توسعه نیافتگی استان مشاهده کرد که روشن شدن ابعاد این امر نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر توسط نهادهای ذی ربط است.

این مقام عالی استان با تاکید بر وجود تفاوت‌های فرهنگی در میان مناطق مختلف کشور اظهار داشت: هرچند اکثریت مردم ایران مسلمان هستند و همه به زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور مسلط هستند، ولی با این وجود شاهد تفاوت‌های فرهنگی در میان مناطق مختلف هستیم.

وی اظهار داشت: ایران یک کشور متمرکز اشت و برنامه‌های کلان کشور در وزارتخانه‌ها و یا نهادهای ملی تنظیم می‌شود. اما اینکه تصور شود شرایط در همه کشور یکسان است و همه شاخص‌ها در همه جا یکسان می‌باشد امری اشتباه است.

 رازانی افزود: در استانی مانند کرمانشاه شاهد اقلیم‌های متفاوت هستیم و در همه جا نمی‌توان یک نسخه واحد برای توسعه ‍پیچید. برای نمونه با وجود اینکه کشاورزی از محورهای توسعه استان است، ولی در مناطق کوهستانی مانند ‍‍پاوه و اورامانات زمین مناسب برای کشاورزی بسیار محدود است. همچنین شاهد یک تنوع فرهنگی و مذهبی در استان هستیم و در هر منطقه‌ای نیازمند در ‍پیش گرفتن برنامه‌های منتاسب با آن حوزه هستیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به فراهم بودن بستر‌ها برای فرهنگ سازی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در گذشته سرعت تحولات فرهنگی بسیار اندک بود و تفاوتی چندانی میان نسل‌ها وجود نداشت، ولی در دنیای امروز با توجه به رشد تکنولوژی این سرعت بسیار زیاد شده است.

این مقام عالی استان تصریح کرد: اگر راهکارهای عملی و کاربردی برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و یا همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی به جامعه ارایه شود، مردم با اشتیاق این راهکار‌ها را به کار خواهند گرفت.


انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.