اصفهان؛

آغاز مرحله دوم مرمت قلعه تاریخی طرق‌رود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: مرحله دوم مرمت قلعه تاریخی طرق‌رود با تخصیص اعتبار 2 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده مبلغ 2 میلیارد ریال جهت مرمت قلعه تاریخی طرق‌رود اختصاص‌یافته و عملیات مرمت این قلعه آغاز شد.

وی افزود: قلعه تاریخی طرق‌رود یکی از آثار ارزشمند منطقه و حتی می‌توان گفت استان اصفهان محسوب می‌شود که علاوه بر قدمت دیرینه بسیار وسیع و در سه‌ طبقه بنا شده است و دارای 400 باب اتاق است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت مرمت این اثر ارزشمند تخصیص‌ یافته بود که با برنامه‌ریزی انجام‌ شده و عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه بخشی از این قلعه مرمت شد.

وی در ادامه گفت: در سال جاری نیز با توجه به نیاز مبرم این اثر به مرمت و بازسازی پیگیری‌های لازم در جهت تخصص اعتبارات ملی انجام و در نهایت مبلغ 2 میلیارد ریال جهت مرمت این بندرها نظر گرفته شد و با عقد قرارداد با پیمانکار مرحله دوم مرمت این قلعه تاریخی آغاز شده است.

یزدانمهر آواربرداری و پاک‌سازی، استحکام‌بخشی دیواره‌های سنگی، تیرریزی سقف‌های چوبی، اجرای سقط پوش و اجرا دیواره‌های خشتی را از جمله اقدامات در حال انجام در جهت مرمت این بنای تاریخی عنوان و اظهار امیدواری کرد: در آینده نیز با پیگیری‌های مستمر شاهد تخصیص اعتبار و ادامه انجام عملیات مرمت این اثر ارزشمند تاریخی باشیم.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.