امام جمعه سیرجان گفت: حادثه تروریستی اخیر در تهران عملیات کور داعش با هدف بر هم زدن امنیت کشور بود.

خدشه‌دار کردن امنیت هدف طراحان حوادث تروریستی تهرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان افزود: طراحان و عاملان این حادثه هم برای کار تبلیغاتی خود و هم خدشه دار کردن امنیت، دست به چنین حرکت احمقانه ای زدند و غافل از این هستند که نه تنها نمی توانند در اراده این ملت خللی ایجاد کنند بلکه وحدت و انسجام مردم ما در این حادثه بیشتر شد و همه مردم همبستگی و عزم خود را برای اقتدار بیشتر در مسیر مقابله و ریشه کن کردن کوردلان و تروریست ها اعلام کردند.

وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی 38 سال ملت ایران را با جنگ، ترور و تحریم آزمودند و این مردم ایستادگی کردند و از این به بعد هم توان ایستادگی و مقابله بیشتری دارند، چه رسد بخواهند افرادی گول خورده، این ملت را از عملیات تروریستی بترسانند که باید به این دشمنان و گروه های تروریستی بگوییم هر فکر باطل و توطئه علیه ملت و نظام اسلامی ایران زمان نابودی و اضمحلال شما را کوتاه تر می کند.

وی از اقدام به موقع نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در مقابله با تروریست ها در مرقد مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: طی 2 سال گذشته بیش از یکصد طرح تروریستی خنثی شده و امروز حمایت از نیروهای عمل کننده اعم از سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاهیان و نیروهای حزب اللهی لازم و ضروری است و نباید زیر سئوال روند که باید از اقدام به موقع شان تقدیر کرد.
خطیب جمعه سیرجان ضمن تاکید بر تبعیت از ولایت و رهبری و هوشیاری و همراهی مردم در ایجاد امنیت افزود: به آینده درخشان کشور امیدواریم و برای مقابله با توطئه های دشمنان باید اقتدار دفاعی کشور افزایش یابد که توان موشکی و ایجاد شهرهای زیرزمینی با توان بالای موشکی از جمله آنهاست. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) بر توجه به اصول و مبانی خط امام راحل و جلوگیری از انحراف، توجه به استقلال اقتصادی، تولید، اشتغال و مصرف کالاهای داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و قاچاق و توجه به استقلال سیاسی تاکید کرد.

حجت الاسلام حسینی بر توجه به استقلال فرهنگی تاکید کرد و گفت: نباید نظام آموزشی ما بیرون از کشور تحت عنوان سند 2030 نوشته و تدوین شود و امروز رهبری، انقلابیون و اندیشمندان مخالف وابستگی فرهنگی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر هم زدن امنیت منطقه و ایجاد اختلاف بین قطر و کشورهای عربی را از شیطنت های ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانست و اظهار کرد: این حرکت موذیانه ترامپ تقویت تروریست ها را در پی دارد که دولت ها و ملت های منطقه مواظب این شیطنت باشند.

امام جمعه سیرجان سکوت مجامع بین المللی در ظلم به مردم مظلوم یمن و سختی گرما و مشکلات و بیماری همراه با حملات مستمر رژیم آل سعود را محکوم کرد و خواستار اقدام جدی در رفع بحران این کشور توسط مجامع حقوق بشر شد. 

وی همچنین بر بهره گیری بیشتر از ماه رمضان و شب های قدر و کمک های مردمی در هفته اکرام و اطعام تاکید کرد و گفت: براساس نقل امام صادق (ع)، امام حسن مجتبی زاهدترین و با فضیلت ترین مردم زمان خویش بود و 2 بار تمام اموال و سه بار هم نیمی از اموال خود را برای مستمندان هزینه کرد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: نمازجمعه ، سیرجان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار