معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در برگزاری کنگره"کوسه هجیج" نقش این امامزاده در انسجام اهل تشیع و تسنن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام مجید میرزایی با اشاره به برگزاری کنگره سید عبیدالله در شهرستان پاوه استان کرمانشاه در هفته وحدت، افزود: پیش‌بینی می‌شود کنگره ملی سید عبیدالله مورد استقبال چشمگیر مردم به ویژه در مناطق اورامانات و کردستان قرار گیرد.

میرزایی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته فراخوان پذیرش مقالات علمی برای برگزاری این کنگره به اطلاع مردم استان و کشور و بخشی از منطقه کردستان عراق رسید، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این کنگره تا 30 شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

وی افزود: خواستار حضور همه افراد دست به قلم و نویسنده در کنگره بزرگ سید عبیدالله هجیج هستیم تا در محورهایی نظیر بررسی وضعیت فرهنگی کرمانشاه، وضعیت امامزادگان استان، نقش امامزاده در ترویج فرهنگ و مبانی اسلامی پژوهش کنند.

میرزایی افزود: مقاله های ارسالی در دو گروه سنی 12 تا 17 سال و بالای 17 سال بررسی خواهد شد.


وی  ادامه داد: امامزاده سید عبیدالله فرزند امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) است که به همراه یکی از برادرانش به منطقه هجیج پناهنده شد، تا اینکه رفته رفته مریدان و دوستدارانی را گرد خود فراهم ساخت. مردم هجیج امامزاده کوسه هجیج را به سلطان عبیدالله و سید عبیدالله می شناسند و از وی کرامات متعددی را نقل می کنند.
 
میرزایی تاکید کرد: برگزاری کنگره‌های این چنینی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و  توسل به اهل بیت(ع) در برنامه قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.