معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برخی از عطاری‌ها به جای حفظ سلامت مردم تهدیدی برای جان آن‌ها شده‌اند، گفت: عطاری‌ها صلاحیت قانونی در طبابت و درمان بیماری‌ها را ندارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛امید عبدی اظهار داشت: برخی از عطاری‌ها به جای حفظ سلامت مردم تهدیدی برای جان آن‌ها شده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مداخله مستقیم برخی از عطاری‌ها در کار طبابت و درمان بیماری، گفت: قانون کار طبابت عطاری‌ها را در زیر مجموعه وزرات بهداشت و درمان آموزش پزشکی تعریف نکرده است.

وی با اشاره به بازرسی مستمر بازرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از عطاری‌ها، بیان کرد: سال گذشته 285 مورد بازرسی از عطاری‌ها انجام شد که 120 مورد از این تعداد به مراجع قضایی ارجاع و 21 مورد نیز پلمب شد.

عبدی با بیان اینکه تجویز داروی شیمایی تنها توسط پزشک و عرضه آن در داروخانه‌ها است، ادامه داد: عطاری‌ها یک سری فرآوردهای گیاهی خشک باید عرضه کنند، البته همان گیاهان خشک نیز ترکیبات شیمایی دارد که طبق قانون عطاری‌ها صلاحیت قانونی در درمان بیماری‌ها را ندارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.