20 زندانی جرائم غیرعمد توسط انجمن و ستاد دیه فارس در شهرستان لارستان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عشرت جهاندیده مسئول انجمن حمایت از زندانیان لارستان از آزادی 20 زندانی جرائم غیرعمد توسط انجمن و ستاد دیه فارس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

جهاندیده افزود:  هر سال در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان و در شهرستان‌هایی که در آنجا زندان مستقر است، جشن گلریزان برگزار می‌شود و در این ایام این ستاد نیز فعال‌تر می‌شود.
 
وی هدف از تشکیل جشن گلریزان را رفع مشکلات مالی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد.
 
جهاندیده با اشاره به اینکه امسال ستاد دیه استان فارس مبلغ 744 میلیون تومان برای آزادی 8 نفر از زندانیان بدهکار مالی کمک کرده است، اظهار داشت: این مبالغ برای زندانیان بدهکار دیه تصادفات، به صورت بلاعوض پرداخت و برای سایر بدهکاران، به صورت وام بدون بهره و قرض‌الحسنه است.
 
وی با بیان اینکه در ابتدای امسال تعداد 12 نفر توسط انجمن حمایت از زندانیان لارستان و با کمک مالی خیرین و به صورت موردی و بدون کمک ستاد دیه استان، آزاد شدند.
 
مسئول انجمن حمایت از زندانیان لارستان تصریح کرد: به جهت نبود فضای لازم و نیود نیروی مراقب زن در لارستان زندانی زن نداریم و در صورت نیاز زنان به زندان‌های جهرم و داراب اعزام می‌شوند.
 
جهاندیده با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زندانیان بدهکاران مالی در این شهرستان 50 نفر است، گفت: میزان بدهکاری آنها از 5 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان است.
 
وی افزود: به طور معمول مبالغ جمع‌آوری شده در جشن گلریزان شهرستان‌ها به ستاد دیه ارسال و ستاد نیز پس از مدتی چند برابر آن مبلغ را به شهرستان‌ها برمی‌گرداند که به طور مثال در سال 94 کمک گلریزان لارستان به ستاد دیه استان مبلغ 100 میلیون تومان بوده و کمک ستاد دیه استان به لارستان نیز یک میلیارد تومان بوده است.
 
مسئول انجمن حمایت از زندانیان لارستان ادامه داد: در جشن گلریزان سال 95 لارستان به ستاد دیه استان مبلغ 61 میلیون تومان بوده و کمک ستاد دیه نیز 744 میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار