امسال در ماه مبارک رمضان با آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان موافقت شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را که ناخواسته و بر اثر غفلت و سهل انگاری امروز از جامعه طرد، و در محیطی همچون زندان تحمل حبس میکنند عین ثواب و عمل به دستور نبی مکرم اسلام و پیشوایان دینی است و باید تلاش نماییم تا جشن های گلریزان را در همه شهرهای استان اجرا نماییم .

وی فرهنگ سازی را از جمله اهداف جشن های گلریزان عنوان کرد و افزود : با چنین اقداماتی باید فرهنگ کمک و دستگیری از در راه ماندگان را در جامعه نهادینه سازیم.

قدرتی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شناسایی خیرین و نیکوکاران، تجلیل از خیرین سنوات گذشته، تبلیغات و اطلاع رسانی در استان و بهره جستن از ظرفیت های موجود در هرچه با شکوهتر برگزارنمودن جشن های گلریزان از جمله اهداف برگزاری جشن های گلریزان ذکر کرد .

پژمان پروین مدیر کل زندان های استان کاهش ۶۰ درصدی موجودی زندانیان جرائم غیر عمد را در مقایسه با شش ماه نخست سال ۹۵ را نشان گستردگی و اهتمام لازم در کمک به آزادی زندانیان دانست و گفت : با اهتمام صورت گرفته مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان ها از وضعیت مطلوب برخوردار است.

وی افزود : در سال گذشته آزادی ۱۹۸ زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان فراهم شد که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۸ درصدی برخوردار بود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.